اخبار سلامت

ماجرای تصویب فوق العاده خاص نظام سلامت در کمیسیون تلفیق

به گزارش گروه اجتماعی سلامت پرس ، یوسف رحیمی; نایب رئیس دوم شورای عالی نظام پرستاری در دوره ششم با اشاره به تصویب فوق العاده ویژه نظام سلامت در کمیسیون تلفیق بودجه سال 1403، گفت: در بحث فوق العاده ویژه ارتباط موثر بین مقام معظم رهبری شکل گرفت. شورا، هیات مدیره، رئیس سازمان نظام پرستاری، وزارت بهداشت و نمایندگان مجلس.

وی ادامه داد: ارتباط و تعاملی که شکل گرفت باعث شد که از مقام وزارت تا مسئولان سازمان نظام پرستاری درخواست و یکی شدن همین خواسته را بیان کنند و این مطالبه به مرحله ای رسید که علیرغم اینکه اینکه سازمان برنامه و بودجه در لایحه بودجه سال آینده، بحث فوق العاده ویژه نظام سلامت در نظر گرفته نشده بود، اما در جلسه چند روز اخیر کمیسیون تلفیق بودجه سال 1403 در مجلس، بسته پیشنهادی وزارت بهداشت و درمان به تصویب رسید. بهداشت برای پرداخت فوق العاده ویژه تصویب شد.

نایب رئیس ششمین دوره شورای عالی نظام پرستاری افزود: اینکه بحث فوق العاده ویژه تا این مرحله در کمیسیون تلفیق بودجه مجلس اتفاق افتاده، اتفاق خوبی است و لازم است این امر ادامه یابد. رابطه و ائتلافی که شکل گرفته چون این آیین نامه در صحن علنی مجلس هم هست باید تصویب و ضریب آن هم مشخص شود.

وی بیان کرد: با همه مسائل و هزینه هایی که در وزارت بهداشت وجود دارد، اگر بخواهیم از درآمد و منابع ویژه وزارت بهداشت در بحث اجرای ویژه استفاده کنیم، قطعا نتیجه مطلوبی به همراه نخواهد داشت.

رحیمی ادامه داد: امیدواریم در شورای اسلامی پیگیری ها انجام شود و با همکاری نمایندگان مجلس ردیف بودجه ای برای بحث فوق العاده ویژه با ضریبی که در خور شأن کارکنان نظام سلامت باشد در نظر گرفته شود. پرستاران

نایب رئیس دوم شورای عالی نظام پرستاری در دوره ششم ادامه داد: باید مشکلاتی را که در محاسبه تعرفه خدمات پرستاری داریم با همکاری معاونت پرستاری وزارت بهداشت بررسی و رفع کنیم. .

وی افزود: همه ارکان نظام سلامت از سازمان نظام پرستاری و وزارت بهداشت، همه ارکان تصمیم ساز و تصمیم ساز در نظام سلامت کشور باید برای حفظ سرمایه های ارزشمند کشور تدابیری اتخاذ کنند. یکی از این ارزش ها و سرمایه ها، پرستاران است.

نایب رئیس شورای عالی نظام پرستاری در دوره ششم ادامه داد: یکی از راه های حفظ پرستاران برخورد با معیشت آنهاست، باید تعرفه خدمات پرستاری و فوق العاده و غیره را به درستی اجرا کنیم تا برای جلوگیری از خروج کادر پزشکی و پرستاران خروج سرمایه های کشورمان که نیروی انسانی است مهمترین اقدامی است که باید انجام دهیم.

رحیمی گفت: نظام پرستاری در دوره ششم بر اساس تعامل شکل گرفت تا با مشورت و تصمیم گیری مناسب مطالبات پرستاران را پیگیری کند. کوتاه نخواهیم آمد. امید است تمامی مجموعه نظام پرستاری، وزارت بهداشت و نهادهای تصمیم گیرنده خدمات شایسته ای به مردم ارائه دهند.

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا