سلامت خانواده

ماجرای افزودنی های سرطان زا در شکر و نبات – خبرگزاری مهر خبر ایران و جهان

عبدالعظیم برفوی در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: سدیم هیدروسولفیت نام تجاری سفیدی این یک ترکیب گوگردی است که در صنایع غذایی برای بخور دادن محصول، افزایش ماندگاری (نگهدارنده) و رنگ‌زدایی استفاده می‌شود.

وی افزود: در کارگاه های تولید سبزی به منظور ایجاد رنگ سفید محصول و همچنین ظاهر بهتر آن سفیدی استفاده می شود

برف وی ادامه داد: نتایج مطالعات برای بررسی مقادیر باقی مانده است سفیدی کارگاه های آموزشی در زمینه قند، شکر و آب نبات انجام شد. نشان داده است که در هیچ یک از سفیدی سلام به عنوان یک افزودنی در فرآوری نیشکر و تولید شکر و نمونه های گرفته شده، غلظت استفاده می شود سفیدی از حد تعیین شده 10 میلی گرم بر کیلوگرم قند و 15 میلی گرم بر کیلوگرم قند بیشتر نبود.

وی افزود: بیشترین و کمترین میزان سفیدی به ترتیب 338.9 و 53.1 میلی گرم بر کیلوگرم بود.

مدیرکل فرآورده های غذایی و آشامیدنی سازمان غذا و دارو تاکید کرد: نتیجه حاکی از مقدار کم است. سفیدی در قند، شکر و آب نبات یافت شد و دلیل آن را ارائه آموزش و نظارت مکرر ارزیابی کردند، بنابراین قاطعانه بیان شده است که میزان سفیدی در نمونه ها کمتر از سطح مجازی بود که شایعات دامن زد.

برف وی افزود: امروزه به دلیل دسترسی آسان به ابزار، شاهد تولید مطالب بی شماری در دسته بندی های مختلف از جمله موضوعات مرتبط با سلامت و غذا هستیم که طبیعتا از نظر علمی، فنی و کارشناسی مورد تایید نیست.

وی بیان کرد: منطقی ترین و آسان ترین راه برای پیگیری مطالب از حوزه های تخصصی است، لذا به عنوان پیشنهاد مهم تاکید می شود که به هیچ وجه فضای مجازی را به انتخاب و تصمیم ضمیمه نکنید. دریافت کنید قرار داده نشود

به گزارش مهر، در شبانه روز گذشته فردی با انتشار کلیپی از خود در فضای مجازی مدعی شد که در کارخانه های شیرینی سازی و شکر از مواد افزودنی استفاده می شود. سرطان زا استفاده می شود

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا