سلامت خانواده

ماجرای اشعه ماوراء بنفش و افزایش سرطان پوست – خبرگزاری مهر اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرگزاری مهر، ابوذر سوری، رئیس بهداشت پرتوهای مرکز بهداشت محیط و کار وزارت بهداشت گفت: طبق اسناد سازمان جهانی بهداشت، همه افراد در معرض اشعه ماوراء بنفش خورشید هستند و یک تعداد فزاینده ای از مردم در معرض منابع مصنوعی قرار می گیرند. آنها در صنعت، تجارت و سرگرمی استفاده می شوند.

وی افزود: خورشید فراوان ترین منبع پرتو فرابنفش در محیط زیست ما است. امواج خورشیدی شامل نور مرئی، گرما و اشعه ماوراء بنفش (UV) است. همانطور که نور مرئی از رنگ های مختلفی تشکیل شده است که در رنگین کمان ظاهر می شوند، طیف UV نیز به سه ناحیه UVA، UVB و UVC تقسیم می شود.

سوری ادامه داد: وقتی نور خورشید از جو عبور می کند، تمام UVC و بیشتر UVB از جو عبور می کند وزنبخار آب، اکسیژن و دی اکسید کربن جذب می شود. UVA به طور قابل توجهی توسط جو فیلتر نمی شود.

وی افزود: بر اساس اعلام سازمان جهانی بهداشت، وزن یکی جاذب اشعه ماوراء بنفش خاص و موثر. همانطور که لایه نازک تر می شود وزن، فعالیت فیلتر محافظ اتمسفر به تدریج کاهش می یابد. در نتیجه افراد و محیط در معرض سطوح بالاتری از اشعه ماوراء بنفش به ویژه UVB قرار می گیرند.

سوری گفت: تخریب لایه وزن ناشی از مواد شیمیایی ساخته دست بشر است که در اتمسفر منتشر می شود و تا زمانی که استفاده از ترکیبات کلر و رفتن به شدت کاهش خواهد یافت.

وی افزود: توافقات بین بین المللی به ویژه، پروتکل مونترال، به تدریج موفق به حذف تدریجی لایه تولید مواد مضر شد. ازن بودن. با این حال، طول عمر طولانی مواد شیمیایی که قبلاً در اتمسفر رها شده اند، مشکل تخریب لایه را ایجاد می کند. ازن باشد که سالیان سال ادامه داشته باشد. ترمیم کامل مبلغ ازن تا سال 2050 انتظار نمی رود.

مسئول بهداشت پرتوهای مرکز بهداشت محیط و کار وزارت بهداشت گفت: میزان ابتلا به سرطان پوست در دهه های گذشته افزایش چشمگیری داشته است. برخی افراد ادعا می کنند که این به دلیل تخریب لایه است ازن و افزایش میزان UV. با این حال، اکنون بیشتر شواهد نشان می دهد که علت اصلی افزایش نرخ سرطان، تغییر رفتار است، نه تخریب لایه ازن.

وی افزود: فعالیت بیشتر در خارج از خانه و در هوای آزاد و تغییر عادات آفتاب گرفتن اغلب منجر به قرار گرفتن بیش از حد در معرض اشعه ماوراء بنفش می شود. افزایش آگاهی و تغییرات سبک زندگی برای اصلاح روندهای فعلی ضروری است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا