بارداری

لیست وسایل ضروری بیمارستان برای زایمان

لوازم مورد نیاز

لوازم مورد نیاز شما برای تولد عزیزانتان در بیمارستان به چند دسته تقسیم می شود. اول از همه باید بدانید که کیف بیمارستان را باید حداقل یک ماه قبل از زمان زایمان تهیه کنید. زیرا ممکن است به دلایل مختلفی تولد نوزاد شما قبل از موعد مقرر اتفاق بیفتد. در ادامه به بررسی انواع تجهیزات ضروری سیسمونی بیمارستان و لزوم تهیه آن می پردازیم.

لوازم کودک

اولین و مهمترین اکسسوری که باید برای عزیز کوچولوی خود تهیه کنید ست لباس مناسب فصل است. سعی کنید کوچکترین لباسی را که هنگام خرید دانه کنجد به دست آورده اید کنار بگذارید. به همراه لباس خود حتماً دستکش، جوراب و کلاه هم داشته باشید. سعی کنید برای این روز یک لباس سرهمی یا لباس بدن تهیه کنید. زیرا این مدل لباس ظاهر آراسته تری به نوزاد می دهد و علاوه بر جنبه های زیبایی، در آغوش گرفتن نوزاد نیز راحت تر خواهد بود.

بهتر است دو دست لباس همراه داشته باشید. در این صورت می توانید از لباس زیر دکمه دار یا ساری برای زمان تخلیه استفاده کنید. اگر کوچولوی رویایی شما در نیمه دوم سال به دنیا بیاید، یک پتوی کوچک یا قنداق سبک برای او کافی است. همراه داشتن کریر در زمان ترخیص نیز ضروری است. سایز من بیبی صفر و کرم یا لوسیون مخصوص کودکان نیز از اقلام ضروری بیمارستان محسوب می شوند.

لوازم جانبی برای مادران

جذابیت های لوازم سیسمونی نوزاد در کنار انتظار شیرینی که برای تولد او دارید کافی است تا شما را از واقعیت خود دور کند و شاید کمتر به خودتان توجه کنید. بنابراین باید مطمئن شوید که لوازم مورد نیاز خود را نیز تهیه کرده و در کیف مخصوص حمل کنید. این لوازم شامل نوار بهداشتی بزرگ، دمپایی مناسب و بدون دمپایی، پمپ سینه، شورت یکبار مصرف، سوتین پرستاری، حوله دستی سبک، مسواک و خمیر دندان، روکش توالت، لوازم بهداشتی، شارژر، برس مو، یک لیوان، یک بشقاب ، قاشق و چنگال، قمقمه چای، چای کیسه ای، شکر و این قبیل چیزها.

نکته

با توجه به اینکه ممکن است در روزهای آخر بارداری پاهای شما متورم شود، بهتر است دمپایی با سایز بزرگتر از سایز پای خود انتخاب کنید که استفاده از آن راحت باشد. اگرچه اکثر بیمارستان ها بسته پوشاک بیمار را ارائه می دهند. اما شما می توانید طبق قوانین بیمارستان و با سلیقه خود کت و شلوار تهیه کنید. همراه داشتن یک ست لباس بیرونی برای بازگشت به خانه ضروری است. از آنجایی که برای زایمان از داروهای بی حس کننده و بیهوشی استفاده می کنند، ممکن است پس از یک عمل طبیعی یا سزارین دچار سرگیجه، حالت تهوع، افزایش نبض و سایر شرایط شوید.

برای اینکه بتوانید وضعیت بدنی خود را در حالت طبیعی نگه دارید، باید مایعات زیادی مصرف کنید. نوشیدن چای و مایعات گرم به شما کمک زیادی می کند. به همین دلیل باید فلاسک و سایر وسایل مورد نیاز را به همراه داشته باشید. آوردن تنقلات فاسد نشدنی مورد علاقه خود خالی از لطف نخواهد بود. زیرا به دلیل ضعف بعد از زایمان همیشه احساس گرسنگی خواهید کرد. اگر دیابت بارداری دارید، از خوردن غذاهای شیرین پرهیز کنید. در این صورت می توانید از شکلات تلخ برای جلوگیری از ریزش قند استفاده کنید.

لوازم مورد نیاز برای عکاسی

اگر می خواهید از این روز خاطره انگیز عکس بگیرید و لحظات ناب آن را برای همیشه ثبت کنید، بهتر است ظاهری آراسته داشته باشید. برای این منظور باید کیف آرایشی، آینه، برس و سشوار، هدبند و کش موی مناسب، ست لباس نوزاد، لوازم سیسمونی متناسب با جنسیت نوزاد و مواردی از این دست تهیه کنید.

مدارک مورد نیاز

سعی کنید مدارک لازم مانند شناسنامه، کارت ملی، دفترچه بیمه، مدارک پزشکی شامل: نامه سونوگرافی، غربالگری و سایر آزمایشات را در پوشه مناسبی قرار دهید و در کیسه کنجد بگذارید.

نکته

سختی های زایمان ممکن است شما را کمی غمگین و لاغر کند. برای اینکه بتوانید ساعات خوشی را در بیمارستان سپری کنید، بهتر است تا حد امکان از لوازم فانتزی و خاص استفاده کنید. این نکته روی روحیه شما تاثیر مثبت خواهد داشت. شما می توانید رنگ اکسسوری های خود و نوزادتان را با توجه به جنسیت آن ها انتخاب کنید و هنگام تهیه کنجد، ست مادر و کودکی جذاب تهیه کنید. اگر در حال آماده شدن برای زایمان دوم یا سوم هستید، توصیه می کنیم برای فرزندان بزرگتر خود نیز هدیه ای مناسب تهیه کنید و بدون اینکه آنها بدانند، پس از ترخیص و بازگشت به خانه، آن را به خواهر و برادرهای نوزاد تازه متولد شده هدیه دهید.

در مراکز سیسمونی لوازم مورد نیاز مادر نیز وجود دارد و می توانید کتاب های مراقبت بعد از تولد نوزاد یا کتاب هایی با این مضمون تهیه کنید و در صورت علاقه مندی به مطالعه کتاب را در کیف بیمارستان قرار دهید. همراه داشتن یک قرآن کوچک نیز می تواند احساس آرامش را در شما ایجاد کند.

لیست لوازم ضروری بیمارستان برای زایمان

نتیجه

در این مطلب از لوازم ضروری و ضروری کنجد برای بیمارستان هنگام تولد نوزاد صحبت کردیم و لوازم مورد نیاز شما برای این روز را معرفی کردیم. برای اینکه بتوانید بدون نگرانی و با خیالی آسوده کیف بیمارستان خود را تهیه کنید، بهتر است حدود 1 تا 2 ماه قبل از موعد مقرر لیستی از اقلام مورد نیاز خود را تهیه کرده و به ترتیب آن ها را تهیه کنید. در این صورت حتی اگر زود زایمان کنید، دیگر نگران لوازم مورد نیاز خود و کوچولوی دلبندتان نخواهید بود. با استفاده از آنچه در این مقاله بررسی کرده ایم، می توانید به بیمارستان بروید تا نوزاد خود را مانند یک مادر کارکشته در آغوش بگیرید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا