اخبار سلامت

لزوم درآمدزایی 6 میلیارد یورویی ایران از “گردشگری سلامت”

به گزارش خبرنگار اجتماعی سلامت جو ، سومین همایش و نمایشگاه بین المللی بیمارستان ها و مراکز درمانی IPH2024 به همت انجمن گردشگری سلامت استان تهران و با حمایت ویژه مرکز توسعه گردشگری سلامت کشورهای اسلامی از 17 تا 19 برگزار شد. مرداد 1403 در مرکز همایش های سازمان صدا و سیما. خواهد بود.

این رویداد که با حضور نمایندگان بیمارستان ها و مراکز درمانی بیش از 30 کشور جهان برگزار می شود، فرصت مناسبی برای توسعه روابط بین الملل و معرفی ظرفیت های خدمات پزشکی کشور فراهم می کند و می تواند مورد استفاده فعالان این حوزه قرار گیرد. گردشگری سلامت و سلامت

دکتر محمدعلی محسنی بندپی; رئیس سومین همایش و نمایشگاه بین المللی بیمارستان ها و مراکز درمانی تصریح کرد: در ایران بستر مناسبی برای گردشگری سلامت، حضور پزشکان متخصص و فوق تخصص و کادر درمانی و زیرساخت های خوبی در بخش خصوصی و دولتی داریم. بخش‌ها و پایین بودن تعرفه ایران نسبت به سایر کشورها، قیمت ارزان و پیشینه فرهنگی و مذهبی مشترک بین کشورهای اسلامی از عوامل بسیار غنی برای توسعه گردشگری است.

وی گفت: برای اولین بار فصل هفدهم قانون برنامه هفتم منحصر به گردشگری است که برای دولت اهداف کمی و کیفی دارد. در فصل 14 وزارت بهداشت وظیفه قانونی دارد.

وی گفت: پزشکان گفتند نیازی به برنامه جدید نداریم. در ماده ۷۲ برنامه هفتم دولت باید سالانه یک میلیارد یورو از صادرات تجهیزات پزشکی و ۶ میلیارد یورو از محل گردشگری سلامت درآمد کسب کند.

محسنی بندپی تصریح کرد: گردشگری سلامت یعنی وزارت گردشگری و بهداشت. اگر هر گردشگر سلامت 5 هزار یورو درآمد داشته باشد باید یک میلیون و 200 هزار گردشگر واقعی داشته باشیم که وزارت امور خارجه هم تایید می کند.

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا