سلامت خانواده

لزوم ترویج فرهنگ اهدای خون داوطلبانه و روحیه ایثار در جامعه

شهرام میرزایی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا با اشاره به 18 مرداد روز ملی اهدای خون اظهار کرد: پنجاهمین سالگرد تاسیس سازمان انتقال خون ایران برگزار می شود.

وی افزود: سازمان انتقال خون ایران در نظام سلامت کشور با پشتوانه حضور مستمر و حمایت خیرین افتخار نیم قرن فعالیت حیاتی و نجات بخش را داشته است.

معاون اجتماعی سازمان انتقال خون گفت: تامین خون و فرآورده های مورد نیاز دوران هشت سال دفاع مقدس یکی از مصادیق بارز فعالیت این سازمان است و همچنین نقش موثر اهداکنندگان و حس نوع دوستی که باعث در طول هشت سال جنگ تحمیلی داوطلبانه افراد در مراکز حضور یافته و خون اهدا می کنند.

میرزایی ادامه داد: وظیفه سازمان تکریم خیرینی است که همیشه در کنار سازمان حضور داشتند و اگر توفیقی در سازمان داشتیم مدیون حضور خیرین هستیم. نیم قرن اهدای خون در رگ های ایران مورد توجه قرار گرفته است.

وی هدف از برگزاری جشن پنجاهمین سالگرد تاسیس سازمان انتقال خون ایران را ارائه تصاویری از دستاوردها و موفقیت های این سازمان در 50 سال گذشته عنوان کرد و تصریح کرد: قدردانی از خیرین و ترویج و نهادینه سازی فرهنگ اهدای خون داوطلبانه در سطح جامعه و تقویت روحیه. ایثار و کمک به دیگران نوعی حس نوع دوستی و خدمت داوطلبانه در راستای مسئولیت های اجتماعی و فردی است.

معاون اجتماعی سازمان انتقال خون ایران خاطرنشان کرد: تشویق آحاد جامعه به ویژه جوانان و زنان به مشارکت در اهدای خون و کمک به تامین سلامت جامعه و تقویت روحیه همدلی و همراهی از دیگر اهداف این سازمان است. گرامیداشت پنجاهمین سالگرد تأسیس سازمان انتقال خون ایران.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا