سلامت خانواده

قیمت واقعی سکه مشخص شد

گزارش کردن اقتصاد آنلاین به گزارش ایسنا، نادر بذرافشان در خصوص وضعیت بازار سکه و طلا در هفته گذشته اظهار کرد: در هفته ای که گذشت شاهد فراز و نشیب های زیادی در بازارهای جهانی بودیم. اگرچه در ابتدای هفته بیشتر روند افزایشی داشت، اما در روزهای پایانی هفته کاهش داشت و در نهایت با نوسانات افزایش و کاهش، کاهش ۷۷ دلاری هر اونس طلای جهانی طی هفته گذشته رخ داد. در حال حاضر هر اونس طلا در جهان 2338 دلار است.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران ادامه داد: طی هفته نوسانات قیمتی در بازارهای داخلی وجود داشت اما در مجموع مانند بازارهای جهانی کاهش قیمت به پایان رسید.

وی در رابطه با آخرین قیمت سکه و طلا در بازار (در معاملات پایان هفته پنج شنبه) و تغییرات آن نسبت به ابتدای هفته گفت: در هفته گذشته هر قطعه سکه طرح جدید نسبت به ابتدای هفته 150 هزار تومان کاهش داشته است. در آخرین معاملات روز گذشته 40 میلیون و 300 هزار تومان ارزش داشت. سکه تمام طرح های قدیم را دارد اما در این هفته افت قیمتی محسوسی داشته و به 36 میلیون و 900 هزار تومان رسیده که نسبت به ابتدای هفته 900 هزار تومان کاهش را تجربه کرده است. نیم سکه در آخرین معاملات هفته با کاهش تقریبا 800 هزار تومانی به 22 میلیون و 800 هزار تومان رسیده است. ربع سکه در پایان هفته 14 میلیون و 800 هزار تومان و سکه یک گرمی بانک مرکزی نیز در آخرین معاملات روز پنجشنبه هفت میلیون تومان معامله شد که به ترتیب ربع سکه 100 هزار تومان و یک سکه گرمی 200 هزار تومان نسبت به ابتدای هفته ارزان شد. .

بذرافشان خاطرنشان کرد: هر گرم طلای 18 عیار نیز 22 هزار تومان نسبت به ابتدای هفته 3 میلیون و 322 هزار تومان در هر گرم کاهش یافت که مبنای معاملات طلا قرار گرفت.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران در پایان در خصوص آخرین وضعیت حباب سکه گفت: حباب سکه نیز نسبت به هفته گذشته حدود 150 هزار تومان کاهش داشته است. در آخرین معاملات سکه در بازارهای داخلی، هفت میلیون و 850 هزار تومان قیمت هر قطعه سکه حباب بود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا