سلامت خانواده

قوانین سختگیرانه برای محصولات غذایی مرجوعی – خبرگزاری مهر ایران و جهان

به گزارش خبرگزاری مهر، عبدالعظیم برف وی با اشاره به سخت گیری سازمان های نظارتی و بهداشتی در خصوص سلامت و ایمنی محصولات غذایی و آشامیدنی، تصریح کرد: محموله های غذایی که مرجوع می شود عمدتاً به دلیل مشکلاتی از جمله آلودگی میکروبی، استفاده از افزودنی های غیرمجاز، باقیمانده سموم شیمیایی و غیره است. -رعایت شرایط نگهداری .

وی افزود: آلودگی میکروبی شامل وجود باکتری، ویروس و قارچ سالمونلا و اشرشیاکلییکی از دلایل اصلی بازگشت محصولات است که می تواند سلامت مصرف کنندگان را با خطرات جدی مواجه کند. همچنین استفاده از مواد نگهدارنده یا افزودنی های غیرمجاز یا بیش از حد باعث مشکلات زیادی در سلامت محصولات می شود.

برف همچنین به مسائل دیگر مانند مواد آلرژن بدون برچسب، رعایت نکردن تاریخ انقضا و آلودگی فیزیکی مانند وجود اجسام خارجی، خاطرنشان کرد: عدم ارائه اطلاعات کامل و صحیح روی بسته بندی و یا استفاده از مواد اولیه غیر استاندارد نیز از جمله عواملی است که می تواند منجر به بازگشت محموله ها و حتی جریمه و تعلیق شود. تولید شود

بنابراین وی در پایان اطلاعیه سازمان غذا و دارو تاکید کرد: سازمان غذا و دارو به شدت با تخلفات برخورد خواهد کرد و تولیدکنندگان موظفند در تمامی مراحل تولید و بسته بندی ضوابط و استانداردهای بهداشتی لازم را رعایت کنند تا حفظ شود. بهداشت عمومی برای جلوگیری از این چالش ها، سازمان غذا و دارو قوانین سختگیرانه ای مانند قوانین واردات محصولات غذایی و آشامیدنی را برای محصولات مرجوعی اعمال می کند تا از سلامت و ایمنی محصولات اطمینان حاصل شود و موارد تخلف به شدت پیگیری و با آن برخورد خواهد شد. .

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا