سلامت خانواده

قهوه به این ۷ دلیل عمر ما را طولانی می کند

به گزارش خبرآنلاین، بسیاری از ما نمی توانیم صبح خود را بدون فنچان یا لیوان قهوه تصور کنیم و تنها با نوشیدن قهوه انرژی زا صبح مان زنده می شود یا روز را زنده شروع می کنیم. اما همین فنجان قهوه سرشار از خواصی است که نمی توان تصور کرد. تا زمانی که مصرف روزانه قهوه شما بیش از 3 یا 4 فنجان نباشد و میزان قند آن را افزایش ندهید، می توانید امیدوار باشید که این نوشیدنی انرژی زا سلامت عمومی شما را بهبود می بخشد.

همشهری آنلاین در گزارشی نوشت: به گزارش روزنامه سان، پیش از این به برخی از فواید قهوه اشاره شده بود، اما تحقیقات جدید نشان می دهد افرادی که روزانه دو یا سه فنجان قهوه می نوشند کمتر در معرض خطر ابتلا به بیماری های قلبی، سکته مغزی یا انواع مختلف هستند. 2 دیابت 2 قرار می گیرد.

کارشناسان دانشگاه سوژو در چین در تحقیقات خود به این نتیجه رسیدند که خطر ابتلا به بیماری های متابولیک قلبی عروقی در افرادی که قهوه می نوشند (دو یا سه فنجان در روز) تقریباً نیمی از کسانی است که اصلاً قهوه نمی نوشند. جاستین استبینگ، استاد علوم زیست پزشکی در دانشگاه آنگلیا راسکین، در گفتگو می نویسد: قهوه حاوی چندین ماده مغذی ضروری برای سلامت کلی است. یک فنجان قهوه معمولی مقادیر کمی از ویتامین های B، ریبوفلاوین، پانتوتنیک اسید، تیامین (ویتامین B2) و نیاسین (ویتامین B13) و همچنین مواد معدنی پتاسیم، منگنز و منیزیم را فراهم می کند.

قهوه همچنین می تواند منبع غنی از آنتی اکسیدان ها باشد، ترکیباتی که در مواد غذایی مانند میوه ها و سبزیجات یافت می شوند و ممکن است به محافظت از سلول ها در برابر آسیب های روزانه کمک کنند. پروفسور استبینگ می گوید بسیاری از مردم با نوشیدن قهوه آنتی اکسیدان بیشتری نسبت به خوردن میوه و سبزیجات دریافت می کنند. از کاهش خطر ابتلا به بیماری های مزمن گرفته تا توقف خطر قاتل های خاموش و افزایش عمر، در اینجا تمام مزایای مصرف قهوه برای سلامت عمومی آورده شده است.

خطر حمله قلبی را کاهش دهید

به گفته پروفسور استبینگ، مصرف متوسط ​​2 تا 3 فنجان قهوه در روز با کاهش خطر بیماری قلبی و سکته مرتبط است. وی می گوید: مطالعات نشان می دهد که نوشیدن یک تا دو فنجان قهوه در روز ممکن است خطر نارسایی قلبی را کاهش دهد. علاوه بر این، مصرف قهوه با کاهش خطر مرگ ناشی از بیماری های قلبی عروقی همراه است. تحقیقات اخیر محدودیت ایمن برای مصرف قهوه در مورد سلامت قلب را نشان داده است. کارشناسان کالج پزشکی Zydus در هند می گویند: بیش از چهار فنجان قهوه در روز ممکن است با افزایش فشار خون و ضربان قلب به شما استرس وارد کند. در همین حال، محققان دانشگاه Semlovis در مجارستان دریافتند افرادی که قهوه می نوشند 21 درصد کمتر در معرض سکته مغزی و 17 درصد کمتر در معرض خطر مرگ ناشی از بیماری قلبی هستند.

کاهش خطر ابتلا به دیابت نوع 2

پروفسور استبینگ ادامه می دهد: مصرف روزانه کافئین ممکن است خطر ابتلا به دیابت نوع 2 را نیز کاهش دهد. او توضیح می دهد: قهوه ممکن است توانایی بدن برای پردازش گلوکز را افزایش دهد، بنابراین شانس شما را برای جلوگیری از این بیماری افزایش می دهد. محققان آمریکایی همچنین دریافته‌اند که افراد مبتلا به دیابت با جایگزینی نوشیدنی‌های شیرین با چای و قهوه می‌توانند عمر طولانی‌تری داشته باشند.

محافظت از کبد

به نظر می رسد که فواید قهوه در سراسر بدن گسترش می یابد، زیرا می تواند به سلامت کبد شما نیز کمک کند. پروفسور استبینگ می گوید: به نظر می رسد قهوه معمولی و بدون کافئین هر دو اثر محافظتی بر روی کبد دارند. او توضیح داد که این نوشیدنی‌ها با سطح آنزیم‌های کبدی سالم‌تر مرتبط هستند و افرادی که قهوه می‌نوشند کمتر در معرض ابتلا به سیروز کبدی و سرطان کبد هستند. اما محققان دانشگاه کارولینای جنوبی همچنین هشدار داده اند که افزودن شکر به قهوه ممکن است اثر معکوس داشته باشد.

کاهش خطر ابتلا به چندین سرطان

سرطان کبد تنها نوع بیماری نیست که قهوه می تواند از شما محافظت کند. پروفسور استبینگ می گوید: قهوه دم کرده با کاهش خطر ابتلا به چندین نوع سرطان دیگر از جمله سرطان روده بزرگ و رحم مرتبط است. وی در ادامه توضیح می دهد: یک بررسی سیستماتیک نشان داد که مصرف زیاد قهوه با کاهش 18 درصدی خطر ابتلا به سرطان مرتبط است. سال گذشته، محققان ایتالیایی تخمین زدند که نوشیدن پنج فنجان قهوه در روز می تواند خطر ابتلا به سرطان روده بزرگ و مرگ را کاهش دهد.

کاهش خطر پارکینسون و آلزایمر

پروفسور استبینگ ادامه می دهد: مصرف قهوه همچنین می تواند خطر ابتلا به بیماری هایی با منشاء عصبی را کاهش دهد. این شامل شرایطی مانند پارکینسون است که در آن بخش‌هایی از مغز به تدریج آسیب می‌بیند و باعث لرزش و سفتی می‌شود و زوال عقل که باعث از دست دادن حافظه و عملکرد مغز می‌شود. پروفسور استبینگ می گوید: کافئین با خطر کمتر بیماری پارکینسون مرتبط است و ممکن است به افراد مبتلا به این بیماری کمک کند تا حرکات خود را بهتر مدیریت کنند. علاوه بر این، مصرف قهوه ممکن است خطر ابتلا به بیماری آلزایمر و سایر اشکال زوال عقل را کاهش دهد.

تقویت سلامت روان

آیا فنجان قهوه صبحگاهی شما را خوشحال می کند؟ به نظر می رسد که اثرات مثبت قهوه بر سلامت روان می تواند گسترده تر باشد. پروفسور استدینگ می‌گوید: «مطالعات نشان می‌دهد افرادی که قهوه می‌نوشند کمتر در معرض ابتلا به افسردگی هستند، برخی از یافته‌ها نشان می‌دهند که خطر افسردگی با مصرف قهوه تا ۲۰ درصد کاهش می‌یابد». وی می افزاید: علاوه بر این مصرف قهوه با کاهش خطر خودکشی همراه است. تحقیقات نشان داده است افرادی که چهار فنجان یا بیشتر در روز می نوشند، 53 درصد کمتر در معرض خودکشی قرار دارند.

افزایش امید به زندگی

پروفسور استبینگ نتیجه گیری می کند: با تمام این فواید، جای تعجب نیست که تحقیقات نشان می دهد افرادی که قهوه می نوشند نسبت به افرادی که قهوه نمی نوشند عمر طولانی تری دارند. او به مطالعه ای بر روی بیش از 400000 نفر اشاره می کند که نشان می دهد نوشیدن قهوه طی 12 تا 13 سال با کاهش خطر مرگ مرتبط است. این تأثیر در افرادی که چهار تا پنج فنجان در روز می‌نوشیدند قوی‌تر بود. پروفسور استبینگ می گوید: این مزیت طول عمر می تواند به دلیل اثرات تجمعی خواص محافظتی قهوه در برابر بیماری های مختلف باشد.

۴۷۲۳۶

منبع:خبرآنلاین

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا