سلامت خانواده

قهوه برای قلب؛ خوب یا بد

فرهاد طالبیان: یک مطالعه بسیار بزرگ در بریتانیا که در سال 2022 منتشر شد، نشان داد که بزرگسالانی که مقادیر بیشتری قهوه شیرین نشده یا شیرین شده با شکر مصرف می‌کنند، در 7 سال آینده کمتر در معرض خطر مرگ ناشی از سرطان قرار دارند و همچنین احتمال مرگ به هر دلیلی بیشتر است. در این مدت کمتر

همچنین، دو متاآنالیز مختلف (تحلیل آماری که نتایج چندین مطالعه علمی را ترکیب می‌کند) نشان داد افرادی که پنج فنجان قهوه یا بیشتر در روز می‌نوشیدند 40 تا 60 درصد بیشتر از افرادی که نوشیدنی نمی‌نوشیدند در معرض ابتلا به بیماری قلبی بودند. اصلا قهوه بیماری قلبی داشتند.

مطالعات دیگر نیز نشان داده است که مصرف زیاد قهوه (پنج تا ده فنجان در روز) خطر بیماری قلبی را افزایش می دهد، در حالی که مصرف متوسط ​​(سه تا چهار فنجان در روز) با افزایش خطر مرتبط نیست. تنها کسانی که بیش از 9 فنجان قهوه در روز می نوشند بیشتر در معرض خطر مرگ ناشی از بیماری قلبی هستند.

توجه به این نکته ضروری است که افرادی که نزدیک به 10 فنجان قهوه در روز می نوشند، بیشتر در معرض سایر مشکلات سلامتی مانند استرس یا اضطراب هستند. کمبود خواب، و این می تواند منجر به افزایش خطر بیماری قلبی و مرگ بدون توجه به مصرف قهوه شود.

منبع: stopcancerfund

منبع:خبرآنلاین

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا