اخبار سلامت

قطع سریع خون ریزی های شدید با محصول هموستاز ایرانی

به گزارش گروه اجتماعی سلامت پرس ، ماندانا عسگری; مدیر عامل یک شرکت دانش بنیان با اشاره به تلاش برای رفع یکی از نیازهای حوزه پزشکی تحت عنوان تورنیکت خونریزی موضعی، تصریح کرد: تورنیکت های محلی پیشرفته (نانوهم) یک محصول نانوکامپوزیت پیشرفته است که این امکان را فراهم می کند. به سرعت و به طور موثر خونریزی را متوقف کنید.

وی با اشاره به ثبت اختراع و ثبت اختراع محصولات هموستاز دانش بنیان گفت: این محصولات شامل هموستاز استخوان، باند هموستاز، هموستاز جاذب، تامپون بینی، تامپون دندانی، پانسمان اولیه و ثانویه است که با همکاری شرکت در مسیر تجاری سازی قرار دارند. شتاب دهنده فراز. گرفته اند.

عسگری با اشاره به تولید و تجاری سازی محصول نانوهم با هدف ایجاد رویکردی نوین در زمینه محصولات هموستازی، گفت: این محصول ضمن دارا بودن قابلیت توقف موثر خونریزی در ضخامت های ماکرومتری، زیست سازگاری و ویژگی های حفاظتی مناسبی دارد و می تواند محافظت از زخم در برابر ورود میکروب ها و حفظ رطوبت زخم به راحتی و بدون آسیب رساندن به طبیعت انجام می شود.

وی یکی از مهم ترین ویژگی های نانوهم را سهولت در برداشتن پانسمان از روی زخم دانست و گفت: در تولید این محصول از فناوری زیستی و فناوری نانو استفاده شده است. در واقع طراحی ماده اصلی پانسمان که یک قطعه پپتیدی است با استفاده از دانش بیوتکنولوژی انجام شده است و همچنین از فناوری نانو برای ساخت نانوالیاف از پپتیدهای طراحی شده استفاده شده است. مکانیسم اثر آن به دلیل خاصیت چسبندگی به اجزای خون است. به طوری که این بایندر ماتریکسی را تشکیل می دهد که اجزای خونی مانند گلبول های قرمز و پلاکت ها به آن متصل می شوند و در نتیجه با تشدید فعالیت پلاکت ها و سایر اجزای خون، آبشار انعقادی را تحریک می کند. استفاده از نانوالیاف پپتیدی در ساختار نانوکامپوزیتی منجر به تولید محصولاتی با هموستاز بالا (کاهش 91 درصد میزان خونریزی در کمتر از یک دقیقه) و زیست سازگاری بسیار مناسب شده است.

مدیرعامل این شرکت دانش بنیان با اشاره به قیمت پایین تر نسبت به نمونه های مشابه وارداتی، گفت: این محصول گواهی مدیریت کیفیت ISO را دریافت کرده و ثبت اختراع شده و پس از گذراندن مطالعات بالینی در راه ورود به بازار تجاری است. .

عسگری پانسمان جاذب را از دیگر محصولات این مجموعه نام برد و افزود: اساس این محصول الیاف پنبه است که ضخامت و عرض آنها با توجه به کاربردشان متفاوت است مانند زخم بستر، تامپون دندان مناسب برای جراحی فک و صورت.

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا