سلامت خانواده

قبل از پایان فصل بهار از این 5 ماده غذایی مفید غافل نشوید

به گزارش خبرآنلاین، غذاهای بهاری شامل طیف گسترده ای از سبزیجات و میوه ها هستند که در یک رژیم غذایی سالم ضروری هستند. سعی کنید این غذاهای طبیعی و سالم را در رژیم غذایی خود بگنجانید:

۱. هویج

هویج با داشتن ویتامین A و آنتی اکسیدان های مختلف گزینه ای عالی برای حفظ سلامت مو، پوست و ناخن است و به همین دلیل به عنوان یک اکسیر ضد پیری شناخته می شود. هویج همچنین یک مبارزه قوی با سرطان است.

۲. نعناع

نعناع معروف ترین سبزی بهاری است و حاوی آنتی اکسیدانی به نام رزمارینیک اسید است که می تواند علائم آلرژی فصلی را تسکین دهد. منتول موجود در آن یک ضد احتقان طبیعی است و همچنین می تواند ناراحتی معده را بهبود بخشد.

۳. نخود فرنگی

نخودفرنگی حاوی طیف وسیعی از ویتامین ها و مواد معدنی از جمله منگنز، فسفر، پروتئین و ویتامین های C، K، B است و به عنوان یک غذای ضد التهاب به شمار می رود.

۴. پیازچه

پیازچه حاوی مقدار زیادی فلاونوئید است. که نقش مهمی در پیشگیری از بیماری ها، کاهش استرس اکسیداتیو و دفع سموم دارند. پیاز یک آنتی هیستامین طبیعی است و خواص ضد باکتریایی و ضد قارچی دارد.

۵. تربچه

تربچه یک سم زدایی عالی و یک غذای بهاری فوق العاده است که نقش برجسته ای در دفع مواد زائد و سموم از معده و کبد دارد. این غذای بهاری نیز ادرارآور طبیعی است و به درمان بیماری های ادراری و کلیوی و مبارزه با سرطان کمک می کند، تب را کاهش می دهد و پوست را آبرسانی می کند.

منبع: الیزابت رایدر

۴۷۲۳۲

منبع:خبرآنلاین

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا