سلامت خانواده

قبل از صبحانه مسواک بزنیم یا بعد از آن؟

به گزارش خبرآنلاین، هر روز صبح چه می کنید؟ آیا می دوید تا سرحال شوید و بعد دوش آب سرد بگیرید؟ آیا قبل از بلند شدن از رختخواب سه بار زنگ ساعت را به تعویق می اندازید؟ هر کس روز خود را به روش دیگری شروع می کند، اما ویدیویی در تیک توک که می گوید همه ما باید بخشی از مراسم صبحگاهی خود را به روش خاصی انجام دهیم بارها دیده شده است.

آنا پترسون از اسکس یک متخصص دندانپزشکی است. (از یک کارمند مراقبت های بهداشتی که چند کار ساده دندانپزشکی انجام می دهد) پترسون در ویدیویی که در صفحه کاری خود در تیک توک منتشر کرده است می گوید که هرگز نباید دندان های خود را بعد از صبحانه مسواک بزنید، بلکه همیشه قبل از آن. انجام داد

او در توضیح این موضوع برای پیروانش می گوید: برای این توصیه دو دلیل دارم: وقتی صبحانه می خوریم دهانمان اسیدی می شود، اگر بعد از صبحانه مسواک بزنیم در واقع دندان ها را بیشتر در معرض این اسید قرار می دهیم و این باعث می شود. از بین رفتن مینای دندان علاوه بر این، مسواک زدن قبل از صبحانه از دندان ها در برابر غذایی که می خواهیم بخوریم محافظت می کند.

این خبر ممکن است باعث تعجب افرادی شده باشد که فکر می کردند مسواک زدن بعد از صبحانه بهتر است زیرا دندان ها را از باقی مانده غذایی که خورده ایم پاک می کند.

یکی از فالوورها در قسمت نظرات این ویدیو نوشته است: «همه دندانپزشکان با این موضوع موافق نیستند، برخی از آنها می گویند مسواک زدن 30 دقیقه بعد از خوردن یا آشامیدن مشکلی ندارد.

گروه سلامت بوپا نیز اعلام کرده است که اگر می خواهید بعد از غذا مسواک بزنید، بهتر است حداقل یک ساعت صبر کنید تا بزاق زمان داشته باشد تا اسیدهایی را که غذا در دهان ایجاد کرده است خنثی کند.

در سایت سازمان خدمات بهداشتی درمانی کشور، راهنمایی خاصی در مورد مسواک زدن قبل یا بعد از صبحانه وجود ندارد. در این وب سایت توصیه می شود برای رعایت بهداشت دهان، دندان ها را دو بار در روز و هر بار حدود دو دقیقه با خمیر دندان حاوی فلوراید مسواک بزنید.

۲۳۳۲۳۳

منبع:خبرآنلاین

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا