اخبار سلامت

قبل از انقلاب وابسته به پزشکان خارجی بودیم/ امروزه قوی ترین نظام سلامت منطقه را داریم

به گزارش گروه اجتماعی سلامت پرس ، بهرام عین اللهی; وزیر بهداشت روز گذشته در آیین تجدید میثاق با آرمان های امام خمینی (ره) ضمن بیان دستاوردهای انقلاب اسلامی در حوزه بهداشت و درمان اظهار داشت: امروز 270 هزار دانشجو در رشته های مرتبط با پزشکی مشغول به تحصیل هستند. در کشور.

وی افزود: شعار انقلاب ما استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی بود و این استقلال محور همه تحولات شد. بسیاری از کشورهای مدعی تمدن و توسعه، استقلال و استقلال سیاسی ندارند و نمی توانند تصمیم بگیرند، اما برای کوچکترین کاری که می خواهند باید از مستکبرین اجازه بگیرند.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ادامه داد: بزرگترین هدیه ای که امام خمینی (ره) به ما دادند استقلال بود و این استقلال در همه عرصه ها به ویژه در عرصه های علمی زمینه ساز شکوفایی دانشگاه ها و تربیت بسیاری شده است. دانشمندان

وی با بیان اینکه امروز قوی ترین حوزه سلامت را در منطقه داریم، یادآور شد: قبل از پیروزی انقلاب برای انجام همه کارها مجبور بودیم از پزشکان بی کیفیت کشورهای همسایه استفاده کنیم و با وجود اینکه جمعیت ما یک سوم جمعیت امروزی بود، مردم باید برای دریافت خدمات پزشکی به کشورهای خارجی می رفتند اما امروز به دلیل حضور اساتید متخصص و پزشکان متعهد در کشور، سیستم بهداشتی به روز و پیشرفته ای داریم.

عین اللهی در ادامه به فعالیت 67 دانشگاه و دانشکده علوم پزشکی و حضور 22 هزار هیات علمی و 270 هزار دانشجو در کشور اشاره کرد و گفت: 850 مرکز تحقیقاتی و پارک علم و فناوری در کشور فعال هستند که توانسته اند در عرصه دانش سربلند باشید .

وی گفت: در حال حاضر 40 درصد تجهیزات پزشکی مورد نیاز کشور به شرکت های دانش بنیان تامین می شود و حدود 99 درصد داروها در داخل کشور تولید می شود در حالی که در اوایل انقلاب این رقم 20 درصد بود.

وزیر بهداشت در ادامه تمامی موفقیت های نظام سلامت را مرهون رهنمودها و روشنگری های حکیمانه امام راحل و رهبری معظم انقلاب دانست و گفت: با وجود همه تحریم ها، ما روی پای خود ایستاده ایم و امروز مردمی از کشورهای دیگر هستند. برای معالجه به کشور ما بیایید.»

وزیر بهداشت در بخشی دیگر از سخنان خود دهه فجر را یادآور رشادت ها، خاطرات، فداکاری ها و پیروی مردم از امام خمینی (ره) دانست و تصریح کرد: هر کشوری تاریخی دارد که نشان دهنده حرکت آن کشور است. و با گذشت 45 سال از انقلاب، نقطه درخشانی را در تاریخ می بینیم.

وی با بیان اینکه امام خمینی (ره) یک انقلابی در تاریخ ما بودند، گفت: امام خمینی (ره) تاریخ کشور ما را به سمتی رساند که قبلاً چنین درخششی نداشتیم و همه پیشرفت های کشور را مدیون ایشان هستیم.

وزیر بهداشت در ادامه گفت: با وجود تحریم های ناجوانمردانه دشمنان، مردم ما قهرمانانه در مقابل تحریم ها ایستادند و همچنان مقاومت می کنند و روز به روز شاهد تحولات چشمگیر و مثبتی در کشور هستیم.

عین اللهی افزود: مقام معظم رهبری نیز در سخنان خود اشاره کردند که تحریم ها باعث شده در بسیاری از زمینه ها به خودکفایی برسیم.

وی خاطرنشان کرد: دانشگاه های علوم پزشکی، اساتید، دانشمندان و دانشجویان نقش بسیار مهمی در استقلال طلبی ها داشته اند و امروز پیوند دانشگاه و صنعت یک ضرورت تاریخی است که روز به روز قوی تر و قوی تر شده است.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران در بسیاری از زمینه‌ها با قدرت عمل کرده است و نمونه آن ریشه‌کنی بیماری کرونا بود. ما تنها کشوری بودیم که توانستیم 6 نوع واکسن تولید کنیم و سال گذشته از سوی سازمان جهانی بهداشت به عنوان کشوری موفق در پیشگیری و درمان کرونا معرفی شدیم و این قدرت نرم جمهوری اسلامی ایران ناشی از آن است. تلاش دانشمندان و دانشجویان

عین اللهی ادامه داد: مردم کشورمان با وجود همه تحریم ها انقلاب را حفظ کرده اند و در همه صحنه ها حضور دارند و امیدواریم با حضور در انتخابات پیش رو استقلال خود را تقویت کنیم.

وی بیان کرد: اخیرا بیش از 46 میلیون نفر در ستاد ملی سلامت شرکت کرده اند و این استقبال مردم به دلیل اعتماد مردم به دولت بوده است و باید از مردم قدردانی کرد.

وزیر بهداشت تصریح کرد: امروز نیازمند کار جمعی هستیم تا بتوانیم به برکت امام خمینی (ره) در تحقق اهداف مقدس جمهوری اسلامی ایران موفق باشیم.

عین اللهی در پایان گفت: امروز نیازمند جهاد و کار میدانی هستیم و در این مسیر دانشمندان و محققان کشورمان تاثیرگذار هستند و می توانیم عقب ماندگی تاریخی را جبران کنیم و امروز جمهوری اسلامی ایران است. الگویی برای بسیاری از کشورها است و ما در راس افتخارات هستیم.

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا