اخبار سلامت

فیلم/ لحظه حمله مرگبار “سگ ولگرد” به دختر 8ساله نکایی

به گزارش خبرنگار اجتماعی سلامت جو ، اخیراً شاهد افزایش آمار حیوان گزیدگی در کشور هستیم. بسیاری از اخباری که این روزها از سگ گزیدگی می شنویم نیز حکایت از آن دارد که کودکان بخش مهمی از قربانیان این حوادث هستند.

در روزهای گذشته فیلمی دلخراش از حمله سگ به دختر 8 ساله نکایی منتشر شد که دل بسیاری از هموطنان را به درد آورد. این کودک که «زهی» نام داشت، متاسفانه شامگاه سه شنبه بر اثر بیماری هاری ناشی از گازگرفتگی سگ جان باخت.

.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی دزفول روز سه شنبه از مرگ یک کودک ۶ ساله دزفولی بر اثر گازگرفتگی سگ هار به سر، صورت و نقاط مختلف بدنش خبر داد.

همچنین تنها در سال جاری تا 28 خرداد 4 مورد مرگ ناشی از بیماری هاری در کشور رخ داده است.

شیرزادی; رئیس گروه مدیریت بیماری های قابل انتقال بین انسان و دام وزارت بهداشت پیشتر به تسنیم گفته بود: 80 درصد موارد حیوان گزیدگی مربوط به گازگرفتگی سگ، 19 درصد مربوط به گازگرفتگی گربه و 1 درصد مربوط به سایر موارد است. حیوان گزیدگی و 70 درصد موارد گزش سگ از سوی سگ های صاحبش بوده است!

به گفته وی، برخلاف ادعا و تصور برخی افراد، حتی گاز گرفتن سگ های واکسینه شده نیز می تواند باعث بیماری هاری شود.

در عین حال مدیریت سگ های ولگرد و بی صاحب نیز به یکی از مشکلات اساسی کشور تبدیل شده است. کارشناسان واکسیناسیون، عقیم سازی و غذا ندادن به سگ های ولگرد را راهی برای جلوگیری از افزایش شدید جمعیت این سگ های ولگرد و کاهش بار بیماری هاری می دانند.

با وجود این، در سایه عملکرد ضعیف نهادهای متولی از جمله شهرداری ها، هر ساله شاهد قربانی شدن کودکان بی سرپرست و مظلوم توسط سگ های ولگرد مبتلا به هاری هستیم.

انتهای پیام/+

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا