سلامت خانواده

فیزیوتراپی ایران در منطقه بی رقیب است – خبرگزاری مهر ایران و جهان

سلامت جو، ایرج عبداللهی با اشاره به برگزاری چهارمین کنگره بین المللی و سی و پنجمین کنگره سالیانه انجمن فیزیوتراپی ایران در هتل المپیک تهران، افزود: در این کنگره علاوه بر همکاران فیزیوتراپیست، متخصصان مختلف رشته هایی مانند ارتوپدی، مغز و اعصاب، پزشکی فیزیوتراپی، پزشکی ورزشی و سایر گروه های توانبخشی حضور دارند.

وی بیان کرد: در کنگره امسال که به مدت سه روز برگزار می شود، شاهد برپایی پنل های تخصصی با موضوعات مختلف از جمله کمردرد، درد شانه، درد مغز و اعصاب، فناوری های نوین و … خواهیم بود.

عبداللهی ادامه داد: فیزیوتراپی در هر سه سطح پیشگیری، درمان و توانبخشی ایفای نقش می کند و در هر کدام وظایف مشخصی دارد و با توجه به اینکه میانگین سنی جوامع افزایش یافته و به سمت سالمندی در حال حرکت است، شیوع دردها و مشکلات اسکلتی- عضلانی افزایش یافته است. آرتروز مفاصل، کمردرد، گردن درد، بیماری های مغزی و عصبی، سکته های قلبی و مغزی در حال افزایش است، بنابراین اهمیت این رشته ها بسیار افزایش یافته است.

وی افزود: دستگاه های فیزیوتراپی زیادی در گذشته وارد می شد اما اکنون با تلاش شرکت های دانش بنیان بسیاری از این تجهیزات در داخل تولید می شود. بنابراین هم از نظر دانش فیزیوتراپی و هم از نظر تجهیزات در منطقه کاملاً بی رقیب هستیم و حتی کیفیت فیزیوتراپی در ایران قابل رقابت با بسیاری از کشورهای اروپایی است.

رئیس انجمن فیزیوتراپی ایران با بیان اینکه می توان از بسیاری از دردها و مشکلات اسکلتی- عضلانی پیشگیری کرد، گفت: بیشتر آنها مربوط به سبک زندگی امروزی است.

وی افزود: تبلیغات غیر واقعی در فضای مجازی به ویژه در حوزه بهداشت و درمان معضل جدی است و متاسفانه بسیاری از افراد فاقد صلاحیت هستند و اصلا تخصص فیزیوتراپی را ندارند و بیمار را با مشکلات زیادی مواجه می کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا