سلامت خانواده

فوری/ خبر مهم وزارت راه از سقف اجاره بها ۱۴۰۳

به گزارش اختاز آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران، مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی در حاشیه مراسم افتتاحیه پروژه های مسکن مهر مهستان و پردیس گفت: قرار است بقیه واحدهای مسکن مهر تحویل شود. تا پایان امسال و حداکثر تا اواسط سال آینده.»

وی به آخرین وضعیت پرداختی نهضت ملی مسکن اشاره کرد و گفت: در سال گذشته نسبت به سال 1401 وضعیت پرداخت تسهیلات 2 برابر شد اما در دو ماهه اول سال عملکرد بانک ها کمتر از حد انتظار بود. .

بذرپاش تصریح کرد: در هفدهمین جلسه شورای عالی مسکن که به ریاست جناب آقای مخبر برگزار شد، مقرر شد عملیات تزریق مالی برای پروژه های نهضت ملی مسکن از طریق بانک مرکزی انجام شود و جلوی فعالیت ها گرفته نشود. پروژه ها.

وی تصریح کرد: توقف پروژه های نهضت ملی مسکن خط قرمز ماست.

بذرپاش تصریح کرد: تاکنون دو میلیون و 600 هزار واحد نهضت ملی مسکن آغاز شده که از این تعداد بیش از 550 هزار واحد مسکونی تکمیل و به متقاضیان تحویل داده شده است.

بذرپاش با بیان اینکه نگاه ویژه ای به شهرهای جدید که یکی از مراکز جمعیتی واحدهای مسکونی مهر هستند داریم، گفت: در حال حاضر تعداد محدودی در پردیس باقی مانده است و اکنون در این زمینه از بحران خارج شده ایم. شهر

وی ادامه داد: 11 هزار واحد مسکن مهر در مهستان باقی مانده بود که با افتتاح امروز واحدهای مسکن مهر تعداد 10 هزار واحد همچنان هزار واحد است که در تلاش هستیم در ماه های آینده تکمیل و تحویل دهیم.

وی با بیان اینکه واحدهای مسکونی مهر در شهر جدید پرند تقریبا به اتمام رسیده است، گفت: همچنین واحدهای کمی در شهرهای جدید گلبهار، فولاد شهر و تعدادی از شهرهای جدید باقی مانده است.

بذرپاش گفت: بخشی از منابع مالی تولید مسکن به واحدهای مسکن مهر اختصاص یافت که با تحویل این واحدها تمرکز بیشتری بر روی تکمیل واحدهای مسکن مهر خواهیم داشت.

وی در پاسخ به سوال باشگاه خبرنگاران در خصوص تعیین سقف اجاره بها نیز گفت: تعیین سقف اجاره بها در شورای عالی مسکن تصویب شده تا با پیشنهاد استان ها جمع بندی شود. تاکنون نظرات برخی از استان ها دریافت شده و منتظر هستیم تا تمامی استان ها نظر خود را اعلام کنند. و حداکثر ظرف یک هفته اطلاع رسانی خواهد شد.

وی تعیین سقف اجاره بها را با ظرفیت مناسب برای تعیین اجاره بها قانونی خواند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا