سلامت خانواده

فوری/ آیا علی لاریجانی با دستور دولت به عرصه انتخابات بازمی گردد؟

گزارش کردن اقتصاد آنلاین; این اولین بار نیست که حکم حکومتی برای شرکت مردم در انتخابات ریاست جمهوری صادر می شود. در انتخابات 84 با وسط ایستادن غلامعلی حددادال، این حکم برای ورود محسن مهرعلی زاده و مصطفی معین به انتخابات ریاست جمهوری صادر شد و آنها توانستند در این وادی در مقابل آیت الله هاشمی و احمدی نژاد شرکت کنند اما رای ندادند

این روزها برخی احتمال حکم حکومتی را بسیار زیاد می دانند آن هم به دلیل نامه رهبری در سال 1400، ایشان در آن نامه به صراحت اعلام کردند که به برخی از نامزدها ظلم شده و بهتر است جبران شود. اما اسم علی لاریجانی را نیاوردند.

اگرچه کاندیداها در این دوره امکان اعتراض به عدم صلاحیت را ندارند، اما با توجه به اینکه برخی از آیات عظام قم از لاریجانی حمایت کردند، باید دید آیا ممکن است تاریخ تکرار شود و ایشان در کنار «دولت» باشند. سفارش”. آیا وارد عرصه انتخابات ریاست جمهوری خواهد شد یا خیر؟

اعتراض علی لاریجانی به شورای نگهبان

علی لاریجانی نیز در سال 1400 رد صلاحیت شد و طی اطلاعیه ای اعلام کرد: از شورای محترم نگهبان بین خود و خداوند خواهان اثبات کذب بودن گزارش های داده شده به آن شورا در مورد بنده و خانواده ام در حین بررسی صلاحیت ها هستم. از کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری تمامی دلایل رد صلاحیت اینجانب را به صورت رسمی و علنی بدون حجاب اعلام کنید.

حداقل سیاست کلی مصوب رهبر معظم انقلاب در مورد پاسخگویی آن شورا را اجرا کنید.

پاسخ شورای نگهبان به علی لاریجانی

عباسعلی کدخدایی در پاسخ به وی در سال 1400 در توییتر نوشت: «تأیید و رد صلاحیت نامزدهای ریاست جمهوری بر اساس اسناد کافی و موثق و در اعتراض به رد صلاحیت و انتشار علنی دلایل آن در قانون انتخابات ریاست جمهوری انجام می شود. پیش بینی نشده است.»

سوابق علی لاریجانی

علی لاریجانی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام است و پیش از آن به مدت 12 سال ریاست شورای اسلامی را بر عهده داشت. دکتر علی لاریجانی در سال 1336 در نجف به دنیا آمد، پدرش مرحوم آیت الله العظمی میرزا هاشم آملی از مراجع تقلید است.

دوره ابتدایی را در مدرسه ادیب و راهنمایی را در دبیرستان صدر قم گذراند و سپس لیسانس ریاضی و کامپیوتر را از دانشگاه صنعتی شریف و سپس در دانشگاه تهران و در رشته فلسفه تا مقطع دکتری دریافت کرد. D. تحصیلات خود را ادامه داد و در حال حاضر عضو هیئت علمی دانشگاه تهران است. وی از شاگردان شهید استاد مطهری و داماد ایشان است. وی همچنین برادر آیت الله صادق آملی لاریجانی، رئیس سابق قوه قضائیه است.

لاریجانی پس از پیروزی انقلاب اسلامی در همان روزهای اول به توصیه شهید مطهری به سازمان صدا و سیما رفت و فعالیت خود را آغاز کرد و در سال 61 در دوران دفاع مقدس به عضویت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی درآمد. سپاه و جانشین سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شد و جانشین ستاد کل سپاه شد. و تا سال 1371 در این سمت باقی ماند و از 20 مرداد 1371 تا 26 بهمن 1372 مسئولیت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی را بر عهده داشت و از سال 1372 با حکم مقام معظم رهبری به سمت ریاست سازمان صدا و سیما منصوب شد. و تا سال 1383 در این سمت باقی ماند.

علی لاریجانی به مدت 5 سال یکی از دو نماینده رهبری در شورای عالی امنیت بود و در شهریور 1383 با حکم رئیس جمهور به عنوان دبیر شورای عالی امنیت ملی منصوب شد.

در سال 1383 یعنی دوره هشتم شورای اسلامی به عنوان نماینده مردم وارد این مجلس شد.

وی در تاریخ 17 خرداد 1398 به عنوان مشاور مقام معظم رهبری و عضو واقعی مجمع تشخیص مصلحت نظام منصوب شد.

علی لاریجانی در سال 1400 در سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ثبت نام کرد اما صلاحیت وی از سوی شورای نگهبان تایید نشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا