بهداشت و درمان

فواید چهارزانو نشستن برای بدن انسان چیست؟

به گزارش گروه بهداشت و درمان خبرگزاری سلامت (تابنا)، دکتر کریستوفر بیس، استادیار گروه فیزیوتراپی دانشگاه پیتسبورگ می گوید: اگر بخواهم از نقطه نظر تاثیر مثبت بگویم. بر سلامت و وضعیت عضلات اسکلتی، چهار زانو نشستن یا به صورت چهارزانو نشستن روی زمین، بر دامنه حرکتی لگن، کمر و زانو تأثیر مثبت دارد.

همچنین به گفته دکتر جنیفر اوکانل، فیزیوتراپیست، چمباتمه زدن عضلات همسترینگ، سه ماهیچه پشت استخوان ران را آزاد و شل می کند، در حالی که این ماهیچه ها هنگام نشستن روی صندلی سفت می شوند.

طبق توصیه متخصصان، این نوع نشستن برای افراد مسن نیز مزایای زیادی دارد، زیرا اگر این افراد بتوانند به راحتی روی زمین بنشینند و بلند شوند، احتمال افتادن آنها کمتر است و اگر زمین بخورند، می توانند دوباره بلند شوند. به آسانی.

با این حال، کارشناسان می گویند برای افزایش انعطاف پذیری، نیازی نیست چهار دست و پا روی زمین بنشینید، همچنین می توانید روی کاناپه یا مبل در همان حالت بنشینید تا انعطاف پذیری و دامنه حرکتی خود را افزایش دهید.

به گزارش نیویورک پست، چمباتمه زدن برای عضلات شکم نیز مفید است، زیرا زمانی که پشت و پشت خود را تکیه نمی دهید، باید از عضلات شکم و هسته خود استفاده کنید. همچنین زمانی که از روی زمین بلند می شوید، عضلات شما بیشتر درگیر می شوند. متخصصان این حوزه می گویند بلند شدن از این وضعیت برای کل بدن مفید است و باعث حرکت باسن، زانو و همچنین قسمت مرکزی بدن می شود.

البته چهار زانو نشستن در تمام روز کمکی به سلامت بدن نمی کند. به گفته Biss، دلیلی وجود دارد که ساعت هوشمند شما هر 60 دقیقه به شما هشدار می دهد که از خواب بیدار شوید. برخی از این هشدارها به وضعیت بدن برمی گردد، برخی فقط برای چند حرکت ساده و سوزاندن چند کالری است، اما برخی از آنها تغییر وضعیت بدن را گزارش می دهند.

علاوه بر این، نشستن روی زمین برای همه افراد مناسب نیست، به خصوص کسانی که مشکلات مفصلی دارند و کسانی که پس از جراحی بهبود می یابند. کارشناسان توصیه می کنند که در این زمینه نیز مانند سایر کارهای مرتبط با سلامتی، حتما باید با متخصص سلامت یا فیزیوتراپیست مشورت کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا