سلامت خانواده

فواید نوازش در حمام / آیا کشیدن سنگ روی پا مفید است / آب سفید؟

فاخره بهبهانی: استحمام اگر با ماساژ، روغن مالی، سنگ‌کشی و کیسه‌کشی یا نوازش همراه باشد، گردش خون را تسریع و زیاد می‌کند، مواد زائد بدن را حل می‌کند، به دفع مواد زائد کمک می‌کند و با تشدید تعریق باعث پاکسازی و دفع می‌شود. بخارات و گازها برای بدن مضر هستند. زمان مناسب روغن مالی در حمام بعد از شستشوی بدن و قبل از خروج از حمام است. در نتیجه نزدیک بودن به هوای گرم محیط حمام، منافذ بدن باز شده و می توانیم بهترین و بیشترین بهره را از جذب و اثر بخشی روغن مالی ببریم.

ماساژ کف پا با سنگ پا

سنگریزه ها سنگ های مذاب آتشفشانی هستند که منافذ زیادی دارند و از این طریق می توانند پوست ضخیم و مرده کف پا را از بین ببرند. البته امروزه انواع دیگری از سنگ ها نیز در بازار وجود دارد که به صورت مصنوعی و صنعتی تهیه می شوند. کشیدن سنگ پا یکی از آداب استحمام است و نوعی ماساژ پا است. امروزه در طب مکمل رشته ای به نام رفلکسولوژی وجود دارد که با تحریک و فشار دادن نقاط کف پا یا دست، پیام هایی به مغز مخابره می شود که هضم، مغز، کبد و فعالیت های داخلی را تنظیم و تنظیم می کند. اندام های بدن کشیدن سنگ پا باعث تمرکز بدن روی پا می شود و برخی از سردردها، مشکلات مغزی و عصبی را برطرف می کند. کشیدن برگ نیز نوعی ماساژ محسوب می شود. فیبر نرم با ماساژ ملایم برای افراد لاغر و فیبر خشن با ماساژ قوی برای پوست های زبر توصیه می شود.

کیسه و سفید کننده، بهترین لایه بردار پوست

کیسه حمام وسیله ای سنتی است که در قدیم همراه با سفید کننده یا سفید کننده برای از بین بردن میکروب ها و پوست مرده از بدن استفاده می شد و امروزه به دلیل خشکی پوست استفاده از آن کمتر توصیه می شود. سفیداب یا روشور از ترکیب نوعی گل با چربی ستون فقرات حیوانی تهیه می شود و به دلیل ایجاد حالت صابونی، شوینده قوی بدن و پاک کننده بدن است و به دلیل بافت سختی که دارد بهترین طبیعی است. لایه بردار بدن و نرم کننده پوست.

در طب ایرانی برای رفع گرمای بدن و کمک به تنظیم ترشح غدد عرق به خصوص در فصول گرم سال، خیساندن بدن با آب سفید توصیه می شود. این ماده با از بین بردن سلول های مرده بدن باعث باز شدن منافذ و رشد سلول های جدید و زیبایی و طراوت پوست می شود. علاوه بر این، تعریق بدن را کنترل می کند و می گویند افراد به قسمت هایی از بدن که بیشتر عرق می کنند مقداری آب سفید می ریزند و هر بار که حمام می کنند با دست ماساژ می دهند. سفیداب می تواند جایگزینی خوب و طبیعی برای انواع ماسک های لایه بردار باشد. در گذشته زنان به جای کرم پودرهای امروزی از سفید کننده برای آرایش و سفیدتر نشان دادن پوست خود استفاده می کردند. افرادی که به صابون ها و شوینده های شیمیایی بدن حساسیت دارند می توانند جایگزین سفید کننده شوند.

فواید نوازش در حمام / آیا کشیدن سنگ روی پا مفید است / آب سفید؟

۴۷۲۳۲

منبع:خبرآنلاین

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا