سلامت خانواده

فواید مصرف گردوی خیس خورده در صبح

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، مصرف روزانه گردو فواید بسیاری برای سلامتی دارد، اما خیساندن آن قبل از مصرف ممکن است فواید آن را افزایش دهد. گردوی خیس خورده هضم آسان‌تری دارد، حاوی مواد مغذی مختلفی است و سرشار از اسیدهای چرب امگا است. 3 که از سلول های مغز محافظت می کند، عملکرد حافظه را بهبود می بخشد و تمرکز را افزایش می دهد. در ادامه به فواید مصرف گردوی خیس خورده می پردازیم:

کاهش خطر ابتلا به دیابت

گردو به دلیل توانایی خود در بهبود حساسیت به انسولین شناخته شده است، بنابراین یک گزینه عالی برای افرادی است که در معرض خطر ابتلا به دیابت نوع 2 هستند. گنجاندن گردو خیس خورده در صبحانه می تواند به تنظیم سطح قند خون کمک کند، ترکیب چربی های سالم، فیبر و پروتئین موجود در گردو باعث کاهش جذب قند در جریان خون و جلوگیری از افزایش قند خون می شود.

کاهش سطح کلسترول

گردو خیسانده با کاهش سطح کلسترول مضر خون می تواند نقش مهمی در بهبود سلامت قلب داشته باشد، زیرا سرشار از چربی های غیراشباع چندگانه است که سطح کلسترول مضر را کاهش داده و از کاهش سطح کلسترول خوب خون جلوگیری می کند.

جلوگیری از پیری زودرس

سرشار از آنتی اکسیدان هایی است که با رادیکال های آزاد که باعث آسیب سلولی می شوند و روند پیری را تسریع می کنند، مبارزه می کنند، مصرف منظم گردو خیس شده می تواند التهاب و استرس اکسیداتیو را کاهش دهد، که هر دو با بیماری های مرتبط با افزایش سن مرتبط هستند. هستند

بهبود سلامت روده

گردوی خیس خورده نه تنها هضم آسان‌تری دارد، بلکه به بهبود سلامت روده نیز کمک می‌کند. فیتیک اسید و تانن ها را کاهش می دهد که در جذب مواد مغذی اختلال ایجاد می کنند و باعث ناراحتی گوارشی می شوند. علاوه بر این، گردو منبع خوبی از فیبر غذایی است که حرکات منظم روده را تقویت می کند و از سلامت گوارش حمایت می کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا