سلامت خانواده

فواید شگفت انگیز کره بادام زمینی برای سلامتی

به گزارش خبرآنلاین، اگر کره بادام زمینی روی نان تست یک صبحانه عالی برای شما محسوب می شود، شاید یکی از خوش شانس ها باشید. کارشناسان می گویند که شروع روز با یک قاشق ساده کره آجیل فواید زیادی برای سلامتی دارد.

به گزارش ایسنا، کره بادام زمینی منبع عالی انرژی است زیرا حاوی ترکیب متعادلی از کربوهیدرات ها، پروتئین ها و چربی ها است. این سه نفر به شما کمک می کند تا زمان ناهار احساس سیری کنید و به بدن شما انرژی زیادی برای شروع روز می دهد. صبحانه‌ای که حاوی هر سه این درشت مغذی‌ها باشد، برنده بازی است و به شما کمک می‌کند تا به تمام منابع انرژی ضروری برای عملکرد مغز و بدن خود در حداکثر بازدهی برسید.

اگر در باشگاه ورزش می کنید یا یک روز پرمشغله در پیش دارید این کار نه تنها کمکی نمی کند، بلکه در سلامت کلی و طول عمر نیز نقش دارد.

الکسا مولین، متخصص تغذیه توضیح می دهد که کره بادام زمینی همچنین دارای آنتی اکسیدان ها و پلی فنول های زیادی است، از جمله رسوراترول، یک ماده مغذی ضد ویروسی، ضد التهابی و ضد پیری.

کره بادام زمینی همچنین حاوی چربی های تک غیراشباع و چند غیراشباع است که به کاهش کلسترول بد و احتمالاً کاهش خطر بیماری قلبی کمک می کند. مولین همچنین اضافه می کند که یافته های تحقیقاتی در سال 2022 نشان داد که مصرف منظم بادام زمینی منجر به کاهش سطح کلسترول می شود و همچنین مشخص شده است که بادام زمینی فشار خون را کاهش می دهد.

همه از خوردن یک مشت بادام زمینی لذت نمی برند، اما کره بادام زمینی را می توان تقریبا به هر غذای صبحانه اضافه کرد و آن را به یک وعده غذایی سالم و بدون چربی برای قلب تبدیل کرد. کره بادام زمینی یک مکمل عالی برای افزودن به جو دوسری است که شب قبل برای صبحانه در شیر خیس شده است و همچنین به شیک های پروتئینی طعم می بخشد.

مولین توضیح می دهد که بادام زمینی همچنین حاوی مواد مغذی مفید برای قلب مانند آرژنین، منیزیم و ویتامین E است و مصرف منظم بادام زمینی به دلیل چربی سالم موجود در غذا، اسید اولئیک، با کاهش خطر ابتلا به دیابت نوع 2 مرتبط است.

به گزارش ایندیپندنت، کره بادام زمینی همچنین دارای فیبر بالایی است که برای سلامت روده ضروری است و به شما کمک می کند تا وعده غذایی بعدی احساس سیری کنید. اگر متوجه شدید که با افزایش و افت قند خون دست و پنجه نرم می‌کنید، بعد از غذا احساس گرسنگی می‌کنید یا در اواسط صبح احساس خستگی می‌کنید، یک صبحانه با فیبر و پروتئین بالا ایده‌آل است. بعد از خوردن کره بادام زمینی به دلیل پایین بودن شاخص گلیسمی این ماده غذایی، سطح قند خون شما ثابت می ماند و تا زمان ناهار احساس سیری می کنید و به همین دلیل گزینه بسیار خوبی برای صبحانه روزانه محسوب می شود.

ترکیب سه گانه کربوهیدرات، پروتئین و چربی، همراه با فیبر و سایر مواد مغذی، آن را برای معده سبک و یک ماده چند منظوره مفید برای تامین انرژی در طول روز می کند.

علاوه بر این، کره بادام زمینی یک گزینه عالی و قابل اعتماد پس از تمرین در باشگاه برای جبران ذخایر انرژی از دست رفته، تغذیه عضلات و کمک به روند ریکاوری است. منیزیم و ویتامین E موجود در بادام زمینی برای این منظور ایده آل هستند و همچنین به جلوگیری از خستگی و مبارزه با درد عضلانی پس از ورزش (DOMS) کمک می کنند.

وقتی صحبت از کره بادام زمینی به میان می آید، گزینه های زیادی برای انتخاب وجود دارد، و هیچ کس شما را به خاطر انتخاب کره بادام زمینی نرم به جای کره ای که تکه های بادام زمینی در آن است، قضاوت نمی کند. اما نکته مهم این است که مطمئن شوید که محتوای غذایی آن به بدن شما کمک می کند و خود محصول نیز از نظر اخلاقی تهیه شده است.

در صورت امکان، از کره بادام زمینی که حاوی نمک و شکر زیاد است اجتناب کنید و کره بادام زمینی بدون روغن نخل را انتخاب کنید، که راه حلی اخلاقی تر برای رفع نیازهای غذایی صبحانه شماست.

233236

منبع:خبرآنلاین

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا