علمی و فناوری

فناوری نانوی ایرانی در تولید شیشه‌هایی بدون اتلاف انرژی و حرارت

به گزارش گروه علمی ـ فناوری خبرگزاری سلامت (سلامت جو)یکی از فعالان فناوری در این شرکت بیان کرد: ابتدا بازارهای داخلی و نیاز کشور مورد توجه قرار گرفت و به تدریج نیاز به محصولاتی ایجاد شد که باید با فناوری نانو تولید شوند. حدود ده سال پیش این فناوری را وارد کردیم و شروع به تولید محصولات با فناوری نانو کردیم.

وی گفت: به مرور زمان کارشناسان این شرکت با این فناوری آشنا شدند و در حال حاضر نیازی به متخصص خارجی نداریم و کارشناسان ما هر روز در آزمایشگاه های تحقیق و توسعه در حال بررسی محصولات جدید بودند.این گروه صنعتی تولید کننده شیشه و کریستال و انواع شیشه های صنعتی و ساختمانی با توجه به نیاز کشور محصولات متنوعی تولید کرده و برای بیش از 11 هزار نفر اشتغال زایی کرده و موفق به صادرات به 25 کشور جهان شده است.در حال حاضر شیشه هایی با طیف های آبی، سبز، برنزی، صورتی و رنگ های مختلف در این مجموعه با استفاده از فناوری نانو تولید می شود.همچنین تولید شیشه های مخصوص جلوگیری از انتقال حرارت و اتلاف انرژی به روش لایه بندی از دیگر دستاوردهای این مجموعه است.

کارشناسان ستاد نانو خطوط این کارخانه را ممیزی کردند و این شرکت گواهینامه مقیاس نانو را از این ستاد دریافت کرد.یکی از تولیدات این شرکت نوعی شیشه به نام Louie است که در صنعت شیشه به عنوان الگو و پارادایم به شمار می رود و خاصیت آن این است که بخشی از طول موج شامل انرژی مادون قرمز را نمی گذراند و این باعث می شود نوری که وارد ساختمان می شود گرمایش ندارد.شیشه Eco Star یا شیشه Low-E نوعی شیشه هوشمند است که برای افزایش بهره وری انرژی در ساختمان ها استفاده می شود. مصارف این شیشه های لمینت و دو جداره معمولاً برای پنجره هایی است که عبور گرما از داخل و خارج امکان پذیر نیست و در تابستان خنکی و در زمستان گرمای داخل محیط حفظ می شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا