سلامت خانواده

فناوری جدید نوکیا مورد آزمایش قرار گرفت

گزارش کردن اقتصاد آنلاین به گزارش ایسنا، لندمارک که در زمان برقراری اولین تماس تلفنی نسل دوم در سال 91 حضور داشت، گفت: آینده تماس های صوتی را نشان داده ایم.

تماس‌های کنونی تلفن‌های هوشمند تک‌فونیک هستند، جایی که عناصر صوتی با هم فشرده می‌شوند و صدایی نرم‌تر و با جزئیات کمتر به گوش می‌رسند، اما فناوری جدید صدای سه‌بعدی ایجاد می‌کند که در آن تماس‌گیرنده همه چیز را می‌شنود، گویی در همان اتاقی است که شخص دیگر در آن قرار دارد. مکان حاضر است.

جنی لوکاندر، رئیس بخش فناوری های نوکیا گفت: «این بزرگترین جهش به جلو در تجربه تماس صوتی زنده از زمان معرفی تلفن تک صدایی است که امروزه در تلفن های هوشمند و رایانه های شخصی استفاده می شود.

این تماس با استفان لیندستروم، سفیر فنلاند در زمینه دیجیتالی سازی و فناوری های جدید انجام شد.

لوکندر در مصاحبه ای گفت: این فناوری اکنون در حال استانداردسازی است. بنابراین، ارائه دهندگان شبکه، تولیدکنندگان تراشه و تولیدکنندگان گوشی می توانند اجرای آن را در محصولات خود آغاز کنند.

نوکیا این تماس را با استفاده از یک تلفن هوشمند معمولی از طریق شبکه عمومی 5G انجام داد.

رئیس بخش تحقیقات صوتی نوکیا گفت: جدا از تماس‌های فرد به فرد همهجانبه، این فناوری می‌تواند در تماس‌های کنفرانسی که در آن می‌توان صدای شرکت‌کنندگان را بر اساس موقعیت مکانی آنها جدا کرد، استفاده کرد.

به گفته این مدیران، اکثر گوشی‌های هوشمند حداقل دو میکروفون دارند که می‌توانند این فناوری را با انتقال ویژگی‌های مکانی یک تماس در زمان واقعی پیاده‌سازی کنند.

بر اساس گزارش رویترز، این فناوری بخشی از استانداردهای پیشرفته نسل پنجم آینده است و نوکیا قصد دارد فرصت‌های صدور مجوز را با این فناوری دنبال کند که احتمالا چندین سال طول می‌کشد تا به طور گسترده در دسترس قرار گیرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا