اخبار سلامت

فعالیت 53 پایگاه اورژانس هوایی در کشور/ تحصیل 400 خانم در رشته فوریت های پزشکی

به گزارش خبرنگار اجتماعی سلامت پرس ، جعفر میعادفر امروز در نشست خبری در وزارت بهداشت اظهار داشت: انقلاب اسلامی باعث رشد و شکوفایی ایران شد و تلاش های زیادی برای ارتقای سلامت مردم در همه زمینه ها انجام شده است. بخش هایی از کشور اورژانس کشور به عنوان یکی از اعضای حوزه سلامت که معمولا خط مقدم حوزه سلامت محسوب می شود، تلاش های متعددی در این زمینه انجام داده است. اوایل انقلاب 20 مرکز اورژانس با 36 میلیون نفر جمعیت در کشور داشتیم و اکنون بیش از 3300 مرکز اورژانس در کشور فعال هستند.

رئیس سازمان اورژانس کشور افزود: ایران از نظر وقوع حوادث طبیعی و غیرطبیعی جزو 10 کشور اول جهان است به همین دلیل ناوگان اورژانس توسعه یافته است.

وی ادامه داد: موفقیت های زیادی در حوزه هوایی و دریایی داشته ایم و اورژانس هوایی به طور جدی توسعه یافته است و طی یک دهه اخیر این رشد چند برابر شده است و امروز 53 پایگاه هوایی در کشور فعال است که دو پایگاه آن ثابت است. -پایه های بال و راه دور.” و مابقی پایگاه ها به صورت هلیکوپتر است که برای پوشش حوادث و انتقال مجروحان و بیماران از مناطق کم برخوردار و صعب العبور به مناطق دیگر برای درمان فعالیت می کنند.

رئیس سازمان اورژانس کشور تصریح کرد: اکنون 400 دانشجوی دختر در رشته فوریت های پزشکی و 14 مرکز اورژانس بانوان در کشور داریم و برنامه ما توسعه این مراکز در کشور است.

به گفته وی، 3500 نفر از افرادی که در آزمون استخدامی وزارت بهداشت جذب شدند، فارغ التحصیلان فوریت های پزشکی و اورژانس پیش بیمارستانی هستند.

میادفر گفت: مهمترین اقدام ما این بود که بتوانیم سیستم کاغذی خود را الکترونیک کنیم. اکنون بیش از 96 درصد سامانه اورژانس الکترونیکی است و تمامی فرآیندهایی که در حوزه عملیات اورژانس پیش بیمارستانی در اقصی نقاط کشور انجام می شود به صورت الکترونیکی ثبت می شود. بر اساس داده های الکترونیکی می توانیم چالش های عملیات اضطراری را محاسبه و حل کنیم.

رئیس سازمان اورژانس کشور با اشاره به اقدامات سازمان اورژانس در دولت سیزدهم گفت: در دو سال گذشته 314 پایگاه جدید راه اندازی کردیم. امسال 73 پروژه شامل 21 پایگاه شهری و 36 پایگاه جاده ای در دهه فجر افتتاح می شود.

وی با بیان اینکه تعداد قابل توجهی جزایر در کشور داریم که پیش از این از دریافت برخی خدمات در شب محروم بودند، گفت: وی بیان کرد: یک فروند هواپیمای بال ثابت برای ارتقای خدمات در شب در استان هرمزگان راه اندازی شده است. ضمناً برای جزیره بوموسی آمبولانس دریایی در نظر گرفته ایم که تا پایان سال رونمایی و راه اندازی می شود.

وی با بیان اینکه یکی از بزرگترین چالش های ما در شهرهای بزرگ مشکل ترافیک است، یادآور شد: در این زمینه فعالیت موتورلنس ها می تواند بسیار کمک کننده باشد. این خمپاره ها در شهرهای بزرگ از جمله تهران، مشهد، اصفهان و … راه اندازی شده است و در دو سال اخیر 100 دستگاه آمبولانس و 200 دستگاه موتورلنس خریداری و توزیع شده است.

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا