اخبار سلامت

فعالیت اورژانس 1067 بیمارستان کشور در نوروز/ حضور 23000 پزشک متخصص در مراکز درمانی

به گزارش خبرنگار اجتماعی سلامت جو ، سعید کریمی; معاون بهداشتی وزارت بهداشت در نشست خبری طرح سلامت نوروزی درباره آمادگی های وزارت بهداشت برای درمان بیماران در ایام نوروز گفت: اورژانس ۱۰۶۷ بیمارستان کشور فعال می شود. در ایام نوروز و تعطیلی بخش های بستری ممنوع است. در صورت کاهش ظرفیت بیمارستان به دلیل کاهش مراجعات، باید آمادگی لازم برای افزایش ظرفیت را نیز داشت.

وی افزود: 17 هزار و 160 تخت ویژه و 21 هزار و 591 تخت اورژانس در این ایام فعال خواهند بود. همچنین 23 هزار پزشک متخصص به صورت شیفتی در بیمارستان ها، 10 هزار پزشک عمومی در کلینیک های بیمارستانی و 4 هزار و 700 پزشک متخصص آماده ارائه خدمات درمانی به مردم خواهند بود.

معاون رئیس جمهور وزارت بهداشت ادامه داد: در حوزه دندانپزشکی در هر دانشگاه علوم پزشکی یک مرکز دولتی به صورت شبانه روزی و در شهرهای بزرگ دو مرکز خصوصی و یک مرکز دولتی به مردم خدمات رسانی می کنند. .

کریمی با اشاره به آمار خدمات درمانی در نوروز سال گذشته به بیماران گفت: پارسال 36 هزار عمل جراحی در ایام نوروز انجام شد و در فروردین سال گذشته 6 میلیون ویزیت داشتیم و پس از آن یک میلیون نفر به دلیل تصادفات بودند. ، بیماری ها و غیره در بیمارستان بستری شدند.

معاون درمان وزارت بهداشت تصریح کرد: همکاران با تمام توان به مردم خدمات رسانی خواهند کرد و همچنین با سازمان نظام پزشکی مکاتبه کردیم که کلینیک های بخش خصوصی در ایام نوروز به ارائه خدمات ادامه دهند.

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا