سلامت خانواده

فشار خون بالا ممکن است منجر به میگرن شود – خبرگزاری مهر اخبار ایران و جهان

سلامت جو به نقل از سلامتی دی نیوز، محققان گزارش دادند که به طور خاص، فشار خون دیاستولیک بالا با خطر بیشتر میگرن در زنان مرتبط است.

فشار خون دیاستولیک دوم در اندازه گرفتن این فشار خون است و زمانی رخ می دهد که قلب بین ضربان ها استراحت کند.

این مطالعه نشان داد که به نظر نمی رسد هیچ عامل خطر دیگری برای سلامت قلب خطرآفرین باشد آزمایش حتی اگر میگرن با خطر بالای سکته مغزی، حمله قلبی یا بیماری قلبی همراه است، میگرن را افزایش نمی دهد.

“آنتوانت سنگ تراشی ون دن برینک، محقق ارشد و استاد مرکز پزشکی دانشگاه اراسموس ام سی در روتردام، هلند، گفت: “مطالعه ما عوامل خطر شناخته شده برای بیماری های قلبی عروقی مانند دیابت، سیگار، چاقی و کلسترول بالا را بررسی کرد و احتمال ابتلا به میگرن را افزایش داد. فقط در شرکت کنندگان زن با فشار خون دیاستولیک بالاتر مشاهده شد.

برای این مطالعه، محققان داده های سلامتی بیش از 7200 نفر با میانگین سنی 67 سال را تجزیه و تحلیل کردند. حدود 15 درصد در مقطعی از زندگی خود از میگرن رنج می برند.

نتایج نشان می دهد زنانی که فشار دیاستولیک بالاتری داشتند 16 درصد بیشتر در معرض ابتلا به میگرن بودند و این احتمال با افزایش فشار دیاستولیک آنها افزایش می یافت.

به گفته محققان، این یافته با این نظریه مطابقت دارد که میگرن به جای رگ های خونی بزرگ، با مشکلات عروق خونی کوچک مرتبط است.

با این حال، نتایج هیچ ارتباطی بین عوامل خطر سلامت قلب و میگرن در مردان نشان نداد.

ون دن برینک در یک انتشار خبری گفت: “مطالعه ما نشان می دهد که به طور کلی، میگرن مستقیماً با عوامل خطر بیماری قلبی عروقی سنتی مرتبط نیست.” از آنجایی که ما افراد میانسال و مسن را بررسی کردیم، مطالعات آینده در گروه‌های جوان‌تر از افراد برای مدت طولانی‌تری مورد نیاز است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا