سلامت خانواده

فشار خون بالا خطر سکته را به شدت افزایش می دهد – خبرگزاری مهر اخبار ایران و جهان

سلامت جو به نقل از سلامتی دی نیوز، دکتر.دبورا لویننویسنده ارشد این مطالعه از دانشگاه میشیگان گفت: “نتایج ما نشان می دهد که تشخیص زودهنگام و کنترل مداوم فشار خون بالا در طول زندگی برای جلوگیری از سکته مغزی و سکته مغزی است. ایسکمیک و خونریزی داخل مغزی حیاتی است.”

سکته های مغزی ایسکمیککه حدود 85 درصد سکته های مغزی را شامل می شود، در اثر انسداد رگ ایجاد می شود. خونریزی های داخل مغزی خونریزی در مغز است و یک شکل کشنده اما کمتر شایع سکته مغزی است.

این مطالعه به بررسی شش مطالعه بزرگ ایالات متحده بین سال‌های 1971 تا 2019 و در مجموع بیش از 40000 بزرگسال پرداخت. فشار خون سیستولیک (تعداد بالا در زمان خواندن فشار خون) شرکت کنندگان با فرکانس های مختلف به طور متوسط ​​حدود 22 سال پیگیری شدند.

هیچ یک از شرکت کنندگان در زمان ورود به مطالعه سکته مغزی نکرده بودند، اما تیم تحقیقات فشار خون سیستولیک در سالهای قبل از سکته مغزی برای هر بزرگسالی که سکته کرده بود مورد بررسی قرار گرفت.

یافته اصلی آنها این بود: فشار خون متوسط سیستولیک این 10 میلی‌متر جیوه بالاتر از میانگین بود و 20 درصد خطر سکته و حمله قلبی بیشتر بود ایسکمیک مربوط بود. این یک افزایش 10 نقطه ای در فشار است سیستولیک همچنین با 31 درصد بیشتر خطر خونریزی داخل مغزی همراه بود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا