بارداری

“فریز تخمک در دمای منفی ۹۶ درجه” راهی برای مادر شدن در آینده

به گزارش سلامت جو به نقل از تسنیم، علی صادقی تبار با بیان اینکه حدود 20.2 درصد از زوج های ایرانی نابارور هستند، اظهار داشت: آلاینده های محیطی و عوامل مضر، افزایش شهرنشینی و بالا رفتن سن ازدواج باعث افزایش نرخ ناباروری شده است. در سنین پایین درصد ناباروری بسیار کمتر است و زوجین کمتر به درمان های ناباروری نیاز دارند زیرا در سنین پایین اندام های تناسلی افراد به خوبی و به طور طبیعی کار می کنند.

کاهش لگاریتمی باروری با افزایش سن

وی با اشاره به اینکه با افزایش سن توان باروری افراد به صورت لگاریتمی کاهش می یابد، گفت: یکی از مسائلی که در جامعه امروزی وجود دارد این است که برخی از دختران شرایط ازدواج در سنین پایین را ندارند و یا برخی از زنان متاهل تمایلی به بچه دار شدن برای دوره های مختلف ندارند. دلایل آنها در سنین پایین تر ندارند. راه حل این موضوع این است که این افراد می توانند در آینده با انجماد تخمک صاحب فرزند شوند.

انجماد تخمک راهی برای مادر شدن در سال های آینده!

صادقی تبار افزود: انجماد تخمک روشی است که در آن تخمک با استفاده از یک عمل جراحی ساده لاپاراسکوپی به نام «پنچر» از بدن مادر جدا می شود. با توجه به اینکه ذخیره تخمدان هر زنی و در نتیجه محدوده سنی مادر شدن برای او محدود است. دریافت و انجماد تخمک زمانی امکان پذیر است که خانمی در سنین پایین دارای ذخایر تخمدان باکیفیت باشد تا در سنین بالاتر که ممکن است فرد تخمک خوبی نداشته باشد از تخمک منجمد خودش برای بچه دار شدن استفاده کند. این فاصله زمانی ممکن است حدود 10 تا 12 سال طول بکشد و بنابراین زنان می توانند از زمانی که کیفیت و ذخیره تخمک آنها کاهش می یابد تا زمانی که بتوانند زایمان کنند، تخمک های خود را فریز کنند تا در سنین بالاتر بچه دار شوند.

مدیر مرکز درمان ناباروری ابن سینا تصریح کرد: در روش انجماد تخمک در دمای منفی 96 درجه سانتیگراد در “نیتروژن” منجمد می شود و تمام فعالیت های بیولوژیکی آن متوقف می شود و می توان آن را به مدت نامحدود نگهداری کرد. زمان و زمانی که فرد با انجام روش هایی قصد باردار شدن را دارد، این تخمک به بدن مادر منتقل می شود.

وی با اشاره به موفقیت بالای این روش گفت: تاکنون زوج های زیادی توانسته اند با این روش بچه دار شوند به طوری که در مخازن نیتروژن به اندازه کافی تخمک وجود دارد که اگر به رحم مادر منتقل شده و به دنیا بیاید، آنها می توانند جمعیت یک شهر را تشکیل دهند!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا