اخبار سلامت

فروش “قرص برنج” ممنوع است/ علائم مسمومیت با حشره کش ها

زهرا جهانگرد در گفت وگو با خبرنگار اجتماعی سلامت جو ، در خصوص پیشگیری از مسمومیت با مواد شیمیایی اظهار داشت: نکته مهم در پیشگیری از مسمومیت این است که محصولات خطرناک خانگی مانند لوله بازکنی، جوهر نمک، رسوب زدا، سفید کننده و لکه بر. پاک کننده ها، شوینده ها، پاک کننده های گاز، داروها و سایر مواد شیمیایی در بسته بندی اصلی خود با درب بسته. همچنین افراد هنگام استفاده از مواد شیمیایی ابتدا برچسب سموم و آفت کش ها را به طور کامل مطالعه کرده و سپس دقیقا بر اساس آن عمل کنند.

علائم خطرناک مسمومیت با حشره کش ها

وی نسبت به مصرف برخی حشره کش ها هشدار داد و افزود: از مصرف بیش از حد توصیه شده سموم برای مصارف کشاورزی خودداری کنید و توجه داشته باشید که علائم و نشانه های مسمومیت با برخی سموم موش را می توان به تعویق انداخت (24 تا 48 ساعت پس از مصرف). ) ظاهر شود.

جهانگرد ادامه داد: علائم و نشانه های مسمومیت با گروه مهمی از حشره کش ها (به نام ترکیبات آلی فسفره) شامل تهوع، استفراغ، درد شکم، اسهال، اشک، آبریزش بینی، تعریق، تنگی نفس، فشار خون پایین، انقباض مردمک، اختلالات قلبی و عصبی است.

فروش قرص برنج ممنوع است

رئیس دفتر نظارت بر فرآورده های بهداشتی سازمان غذا و دارو نسبت به مصرف قرص برنج به منظور جلوگیری از آفت زدگی هشدار داد و تصریح کرد: سم «فسفید آلومینیوم» که در بین مردم به قرص برنج معروف است، یک فرآورده قاچاق است. ; بنابراین عرضه آن توسط سم فروشان و عطاری ها ممنوع و مستوجب مجازات است.

وی هشدار داد: از نگهداری محصولات خطرناک مانند قرص برنج در منزل، آشپزخانه و کمد خودداری کنید زیرا گاز حاصل می تواند کشنده باشد.

2. مواد بی ضرر برای دفع آفات غلات

رئیس دفتر نظارت و نظارت بر فرآورده های بهداشتی سازمان غذا و دارو تاکید کرد: برای جلوگیری از آلوده شدن غلات، برنج و حبوبات در منزل، به جای استفاده از قرص برنج که بسیار سمی و کشنده است، سیر و نمک که کاملا بی خطر هستند. ، باید استفاده شود. انجام دهید

جهانگرد گفت: در صورت مسمومیت سهوی یا عمدی با قرص برنج، مصدوم بدون اتلاف وقت به بیمارستان منتقل شود.

از مخلوط کردن مواد شیمیایی خودداری کنید

رئیس دفتر نظارت و نظارت بر فرآورده های بهداشتی سازمان غذا و دارو با بیان اینکه باید از اختلاط مواد شیمیایی مانند جوهر نمک و فرآورده های سفید کننده خودداری شود، گفت: بخارات و گازهای ناشی از این اختلال بسیار سمی و خفه کننده است. پس از استفاده از مواد شوینده، سفید کننده، رسوب زدا و لوله بازکنی در محیط های بسته و کوچک مانند توالت و حمام، در این مکان ها توقف نکنید زیرا گازهای تولید شده در فضاهای کوچک خفه کننده و سمی هستند. هنگام استفاده از مواد شیمیایی، حتما از وسایل حفاظتی مانند دستکش بلند، کفش های غیر قابل نفوذ، لباس های آستین بلند، شلوار بلند و جوراب استفاده کنید.

ایجاد استفراغ در فرد مسموم ممکن است خطرناک باشد

وی با بیان اینکه در صورت بروز مسمومیت با مواد شیمیایی بیمار باید به بیمارستان منتقل شود، تصریح کرد: استفراغ در مسمومیت با مواد نفتی و برخی داروها جان بیمار را به خطر می اندازد، بنابراین باید توجه داشته باشید که استفراغ در فرد مسموم شده همیشه این نیست. بهترین راه برای حذف سم از بدن

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا