سلامت خانواده

فروش داروهای گیاهی در داروخانه ها ممنوع – خبرگزاری مهر اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرگزاری مهر، روشنک مکبری نژاد روز یکشنبه در نشست خبری اولین کنگره علمی طب ایران که در محل انجمن برگزار شد، افزود: از آنجایی که عطاری ها وظیفه حفظ میراث گیاهان را بر عهده داشتند، بنابراین باید آنها را نظام مند و قانونی کرد و فقط اجازه داد. به عرضه گیاهان و نباید در زمینه درمان دخالت کند.

وی با اشاره به اینکه آئین نامه فروش داروهای گیاهی تدوین شده اما هنوز اجرایی نشده است، گفت: طب سنتی ظرفیت های بالقوه و بالفعل دارد اما در کشور ما هنوز به درستی استفاده نشده است در حالی که در دنیا طب سنتی و طب مکمل قسمتی از استراتژی های سازمان بهداشت جهانی قرار است در نظام سلامت کشورها استفاده شود.

مکبری نژاد تصریح کرد: در سیاست های بالادستی قانون توسعه طب سنتی وجود دارد اما استفاده از این ظرفیت در عصر همه زمان بر است. گرفتن کرونا حدود 15 داروی گیاهی مجوز گرفت و وارد داروخانه ها شد تا در کنار طب مکمل از آن استفاده شود و معرفی صحیح و منطقی طب سنتی مهم ترین موضوعی است که باعث توسعه این دارو می شود.

یکی از اعضای هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی به بحث گردشگری سلامت اشاره کرد و از پذیرش دانشجوی خارجی در رشته طب سنتی از کشورهای اتریش، تایلند، عراق، ترکیه، افغانستان، هند و … خبر داد و گفت: در این راستا، دانشجویان خارجی در رشته طب سنتی پذیرش می کنند. طب سنتی طب بومی کشور ما است و وارداتی نیست و می توانیم در این زمینه در تولیدات دارویی به خودکفایی برسیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا