سلامت خانواده

فروش اینترنتی دارو باید زیر نظر داروسازان باشد – خبرگزاری مهر ایران و جهان

به گزارش خبرگزاری مهر، حسین زوانتی افزود: داروساز باید راهنمایی های لازم را به بیمار ارائه دهد و گروه های تخصصی نیز فروش اینترنتی دارو را به گونه ای تنظیم کنند که از هرگونه سوء استفاده جلوگیری شود.

وی با اشاره به بازدید فوق از داروخانه در 22 آبان گفت: برای بیماران م ایندر مبتلایان به سرطان و دیابت تحویل دارو در منزل انجام می شود و برای رسیدن به فروش اینترنتی دارو باید معیارهای خاصی تعیین شود تا مشکلی برای بیمار پیش نیاید زیرا دارو یک فرآورده بیولوژیک است و عرضه می شود. دارو نباید شبیه تاکسی اینترنتی باشد، بلکه باید به صورت کلینیک مشاوره باشد. دارو و تحت نظارت داروساز و ایجاد روش هایی برای بیمار برای تهیه و مصرف آنلاین دارو در تعامل با داروساز.

زوانتی ادامه داد: فضای داروخانه های دانشگاه علوم پزشکی تهران در دولت سیزدهم 2 برابر شد. داروخانه 13 آبان در دولت سیزدهم دو بار توسعه کمی داشته و هم اکنون 10 مرکز بیمارستانی و 4 مرکز شهری به مجموعه داروخانه های دانشگاه علوم پزشکی تهران اضافه شده و 3 مرکز دیگر نیز در حال توسعه است.

وی با اشاره به توسعه مراکز درمانی با هدف افزایش دسترسی مردم و ایجاد عدالت در سلامت، گفت: این توسعه در شهری ری، یافت آباد و بیمارستان امیرعلم ادامه دارد تا بیماران دغدغه دسترسی به دارو نداشته باشند. از نظر ذخیره دارو، آنها بزرگترین خیرین هستند. وی انبار دارویی کشور را به مساحت 3800 متر مربع ایجاد کرد هستند که می تواند بزرگترین ذخیره استراتژیک دارویی کشور و تهران در شرایط اضطراری و بحرانی و حتی جنگی باشد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران افزود: مرکز فناوری دارویی دانشگاه علوم پزشکی تهران نیز از 4 هزار متر مربع به 8 هزار متر مربع افزایش یافته است و در حال حاضر 43 درصد داروهای جدید درمان سرطان در مرکز فناوری نوین تولید می شود. دانشگاه علوم پزشکی تهران در امیرآباد.

زوانتی بیان کرد: کارگاه مهارتی از 13 آبان ماه در داروخانه ها راه اندازی شده است که به دانشجویان پزشکی و داروسازی امکان گذراندن دوره های عملی-آموزشی را می دهد و برای اولین بار است که این کارگاه مهارتی برای دانشجویان داروخانه های کشور ایجاد می شود. .

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا