اخبار سلامت

فرسودگی 3000 دستگاه آمبولانس کشور/ خرید 625 آمبولانس جدید تا سال آینده

به گزارش خبرنگار اجتماعی سلامت پرس ، جعفر میادفر امروز در نشست خبری در وزارت بهداشت در پاسخ به سوال خبرنگار تسنیم مبنی بر کمبود آمبولانس و برنامه سازمان اورژانس برای رفع کمبودها، اظهار داشت: با توجه به کمبود دستگاه های امدادی و اورژانس کشور، این مشکل وجود دارد. وی تصریح کرد: حدود 5500 آمبولانس داریم اما 3000 دستگاه بالای 15 سال عمر دارند. که فرسوده شده اند و در صدد جایگزینی آنها هستیم. اکنون برای خرید 500 دستگاه آمبولانس جدید قرارداد بسته ایم و تا اواسط سال آینده 625 دستگاه وارد ناوگان اورژانس می شود که بخشی از کمبود را برطرف می کند.

وی افزود: در بحث تامین مالی نیز بخشی در برنامه هفتم توسعه تصویب شده که بر اساس آن یک درصد از فروش خودروها و موتورسیکلت های داخلی و وارداتی برای خرید آمبولانس در نظر گرفته می شود. این اعتبار مستمر بوده و سازمان هر ساله برنامه را در اختیار اورژانس قرار می دهد.

رئیس سازمان اورژانس کشور در پاسخ به سوال دیگر تسنیم مبنی بر اینکه تغییر لباس نیروهای اورژانس کشور چه زمانی انجام می شود؟ وی گفت: علاوه بر لباس قدیمی، لباس جدیدی برای نیروهای عملیاتی اورژانس تهران طراحی شده است که به صورت آزمایشی در تهران برای استفاده همکاران آغاز کرده ایم.

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا