سلامت خانواده

غم انسان را پیر می کند – خبرگزاری مهر اخبار ایران و جهان

سلامت جو به نقل از سلامتی محققان گزارش دادند افرادی که والدین، شریک زندگی، خواهر و برادر یا فرزند خود را از دست دادند، در مقایسه با افرادی که چنین از دست دادنی را تجربه نکرده بودند، علائم سن بیولوژیکی بالاتری داشتند.

«آلیسون آیلومحقق ارشد و استاد طول عمر سلامت در دانشگاه کلمبیا در نیویورک گفت: “مطالعه ما نشان می دهد که ارتباط قوی بین از دست دادن عزیزان در طول عمر از کودکی تا بزرگسالی و پیری بیولوژیکی سریع تر وجود دارد.”

پیری بیولوژیکی شامل کاهش تدریجی عملکرد سلول ها، بافت ها و اندام های شماست.

دانشمندان این نوع پیری را با استفاده از نشانگرهای DNA معروف به ساعت تشخیص می دهند اپی آن‌ها ژنتیک را اندازه‌گیری می‌کنند و می‌توانند آن را با سن تقویمی افراد مقایسه کنند تا ببینند چقدر عوامل مختلف باعث پیری زودرس می‌شوند.

برای این مطالعه، محققان داده‌های نزدیک به 4500 نفر را که نمونه‌های خونی را برای آزمایش DNA به عنوان بخشی از یک مطالعه سلامت طولانی‌مدت ارائه کردند، تجزیه و تحلیل کردند. شرکت کنندگان از نوجوانی تا بزرگسالی پیگیری شدند.

محققین مرگ و میر آنها افراد نزدیک به شرکت کنندگان را ردیابی کردند تا ببینند چگونه این مرگ و میرها ممکن است با سن بیولوژیکی آنها مرتبط باشد.

بر اساس آزمایشات اپی ژنتیک: افرادی که دو یا چند مورد از دست دادن حیثیت را در طول زندگی خود تجربه کردند، سن بیولوژیکی بالاتری داشتند.

علاوه بر این، نتایج نشان می دهد که دو یا بیشتر از دست دادن در بزرگسالی بیشتر از یک مرگ یک عزیز و به طور قابل توجهی بیشتر از عدم از دست دادن یک عزیز با پیری سریع بیولوژیکی مرتبط است. حدود 40 درصد از شرکت کنندگان حداقل یک بار در سنین 33 تا 43 سال را تجربه کرده بودند.

آیلو در خبرنامه دانشگاه آمده است: «ارتباط بین از دست دادن عزیزان و مشکلات سلامتی در طول زندگی به خوبی ثابت شده است». اما برخی از مراحل زندگی ممکن است با خطرات سلامتی مرتبط با از دست دادن آسیب مواجه شود قابل قبول تر بودن.”

او گفت که برای درک اینکه چگونه غم و اندوه بر سلامت طولانی مدت تأثیر می گذارد، به تحقیقات بیشتری نیاز است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا