اخبار سلامت

غرق شدگی از عوامل اصلی مرگ جوانان در دنیاست

به گزارش گروه اجتماعی سلامت جو ، عباس علیپور با بیان اینکه بر اساس گزارش 2024 سازمان جهانی بهداشت، غرق شدگی عامل بیش از 2.5 میلیون مرگ قابل پیشگیری در 10 سال گذشته در جهان است، گفت: بر اساس در این گزارش در سال 2019، 235 هزار و 600 نفر بر اثر غرق شدگی جان خود را از دست داده اند. به عبارت دیگر، روزانه تقریباً 645 مرگ ناشی از غرق شدگی و در هر ساعت 24 مرگ در جهان رخ می دهد.

وی غرق شدگی را یکی از 10 علت اصلی مرگ و میر افراد زیر 24 سال در جهان برشمرد و افزود: گزارش سازمان جهانی بهداشت تاکید کرده است که 90 درصد از مرگ و میرهای جهان در سال 2019 به دلیل غرق شدگی در کشورهای کم سن بوده است. و درآمد متوسط ​​و در رودخانه ها، دریاچه ها، چاه ها و مخازن ذخیره آب خانگی و استخرهای شنا رخ داده است.

رئیس مرکز مدیریت شبکه وزارت بهداشت یادآور شد: بیشترین میزان غرق شدگی در جهان در بین گروه های سنی 1 تا 9 سال است که لزوم طراحی مداخلات موثر از سنین پایین باید مورد توجه ویژه قرار گیرد.

علیپور با اشاره به گزارش ها گفت: در سال 1378 غرق شدگی چهارمین میزان مرگ و میر در گروه سنی 1 تا 14 سال بوده است. بنابراین توجه به این موضوع برای حفظ نسل های آینده و صیانت از سیاست های جوانان جمعیت بسیار مهم است.

وی خاطرنشان کرد: هر ساله کمپین «پیشگیری از غرق شدگی» در هفته اول مردادماه به مناسبت روز جهانی پیشگیری از غرق شدگی (25 تیرماه مصادف با 3 مرداد) در کشور برگزار می شود. شعار امسال سازمان جهانی بهداشت «یک اقدام، بهبود یک چیز، یک قدم جلوتر برو» است.

رئیس مرکز مدیریت شبکه وزارت بهداشت تصریح کرد: در راستای تحقق اهداف برنامه پیشگیری از غرق شدگی و کاهش مرگ و میر ناشی از آن، 6 محور تعیین و به دانشگاه های علوم پزشکی ابلاغ شده است که شامل آموزش مستمر و توانمندسازی ناجیان غریق حاضر در سواحل، تاکید بر اجرای مقررات قایق سواری ایمن، حمل و نقل دریایی و کشتیرانی، مدیریت بهینه خطر سیل در سطح محلی و ملی، فنس کشی مناسب در مناطق و مکان های پرخطر، آموزش و مراقبت از کودکان استفاده کننده ظرفیت آموزش گروه های مشابه و همچنین آموزش و توانمندسازی کودکان در رشته شنا و اصول ایمنی در آب.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا