اخبار سلامت

غربالگری فشار و قند خون 45 میلیون ایرانی/ درمان مبتلایان پرفشاری خون و دیابت

به گزارش گروه اجتماعی سلامت پرس ، حسین فرشیدی اظهار داشت: در آخرین روز از «بررسی ملی سلامت» غربالگری فشار خون و دیابت به 45 میلیون و 556 هزار و 830 نفر رسید که 72 درصد جمعیت هدف را تشکیل می دهند.

وی با اشاره به آمار بالای فشار خون در کشور افزود: 22 درصد از این 45 میلیون نفر یعنی حدود 10 میلیون نفر فشار خون بالا (تعداد 140 بالای 90 میلی متر جیوه) دارند.

معاون بهداشت وزارت بهداشت گفت: این افراد نیازی به دارو ندارند و با رعایت مواردی که مهم ترین آنها اصلاح تغذیه، کاهش مصرف نمک و ورزش است می توانند از ابتلای خود به خون جلوگیری کنند. فشار و عوارض شدید آن در آینده.

فرشیدی با بیان اینکه سن افراد مبتلا به فشار خون بالا و دیابت در این کمپین به ترتیب 10 سال و 5 سال کمتر است، تصریح کرد: از آغاز کمپین ملی «تغذیه سالم» که دو بیماری فشار خون و دیابت هستند. از نزدیک مرتبط هستند.

وی افزود: برای کاهش خطر ابتلا به بیماری های غیرواگیر در صورت استفاده از نمک باید از نمک تصفیه شده، استاندارد و کمتر از سه گرم در وعده های غذایی روزانه استفاده کنیم و همچنین مصرف لبنیات را افزایش دهیم.

معاون بهداشت وزارت بهداشت تاکید کرد: تمامی افرادی که در پیمایش ملی سلامت شناسایی شده اند، چه افرادی که فشار خون و دیابت در آنها تشخیص داده شده باشد و چه افرادی که در معرض خطر ابتلا به این دو بیماری هستند، غربالگری خواهند شد. ارائه دهندگان مراقبت های بهداشتی و پزشکان (در شبکه بهداشت). کشور) مجدداً ارزیابی و به طور فعال درمان می شوند.

به گزارش تسنیم، بر اساس آخرین آمار وزارت بهداشت از پیمایش ملی سلامت، از 45 میلیون و 556 هزار و 830 نفری که تا امروز (شنبه 9 دی ماه) غربالگری فشار خون و قند خون بالا انجام شده اند، 843 هزار و 718 نفر به این بیماری مبتلا هستند. احتمال ابتلا به فشار خون بالا و 467 هزار و 587 نفر با احتمال ابتلا به دیابت شناسایی شده اند. همچنین در 24 ساعت گذشته 208 هزار و 437 نفر در این کمپین غربالگری شدند که از این تعداد 1341 نفر احتمال فشار خون و 559 نفر احتمال دیابت شناسایی شده اند.

لازم به ذکر است که «احتمال دیابت» به معنی قند خون 126 به بالا و «احتمال فشار خون بالا» به معنای 140 روی 90 میلی متر جیوه (14 روی 9) و بالاتر است.

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا