سلامت خانواده

غربالگری سلامت شنوایی نوزاد تحت پوشش بیمه قرار گیرد – خبرگزاری مهر ایران و جهان

به گزارش خبرگزاری مهر، کوروش اعتماد با تاکید بر اهمیت تشخیص زودهنگام مشکلات شنوایی در کودکان، گفت: برنامه غربالگری سلامت شنوایی نوزاد دارای چند مرحله است و پس از تشخیص اولیه، درمان بیمار در مراحل مختلف انجام می شود.

وی افزود: در طرح غربالگری سلامت شنوایی نوزادان، خدمات پزشکی از مرحله اول تا پایان باید در دسترس و رایگان باشد و بخشی از این چرخه مانند کاشت پروتز حلزون انجام شده است. اما قدم اول (تشخیص مشکلات شنوایی در کودکان) همچنان هزینه دارد.

مدیرکل دفتر مدیریت بیماری غیر مسری اشاره وزارت بهداشت به کمبود دستگاه شنوایی سنجی (سنجش کمی و کیفی سیستم شنوایی)، گفت: امیدواریم منابع مورد نیاز در این زمینه تامین شود. از طرفی می توانیم از مراکزی که دستگاه های متعددی دارند به مناطق محروم و کمتر برخوردار دستگاه ها را بفرستیم.

اعتماد تاکید کرد: آموزش و فرهنگ سازی از جمله اقداماتی است که در راستای ارتقای پوشش سلامت شنوایی نوزادان در دستور کار قرار دارد.

وی در ادامه از شورای عالی بیمه درخواست کرد که گام اول غربالگری سلامت شنوایی نوزادان تحت پوشش بیمه قرار گیرد تا هزینه ها کاهش یابد.

مدیرکل دفتر مدیریت بیماری غیر مسری وزارت بهداشت با اشاره به تاکید وزیر بهداشت مبنی بر رایگان بودن کلیه آزمایشات تشخیصی کودکان زیر 7 سال، تصریح کرد: بر اساس این اطلاعیه باید تلاش شود غربالگری شنوایی نوزادان هزینه ای نداشته باشد. بر روی خانواده ها

به گزارش اعتماد، برنامه بعدی معاونت سلامت شنوایی وزارت بهداشت غربالگری و تشخیص مشکلات شنوایی در سالمندان و گروه های مختلف شغلی و همچنین سالمندان است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا