سلامت خانواده

غذاهای ممنوعه در بوفه مدارس/ شیر مدارس بودجه ندارد – خبرگزاری مهر ایران و جهان

به گزارش خبرگزاری مهر، صابر جباری گفت: کارشناسان تغذیه در سال تحصیلی گذشته حدود 35 درصد از مدارس ایران را مورد بازرسی قرار دادند که از این تعداد تنها در 23 درصد مدارس غذای سالم توزیع شد.

وی افزود: از 35 درصد مدارسی که مورد بازرسی قرار گرفتند، 53 درصد لیست غذایی آنها لو رفت.

جباری با تاکید بر لزوم نظارت مدیران و اولیای مدارس بر توزیع مواد غذایی در بوفه مدارس، گفت: فهرستی از مواد غذایی مجاز و ممنوعه به مدارس ابلاغ شده است و بر اساس این اطلاعیه، چیپس، پفک و بیسکویت خامه دار ممنوع است. در گروه مواد غذایی مجاز است. .

وی با اشاره به تفاهم نامه وزارتخانه های بهداشت و آموزش و پرورش برای تربیت ناظران بهداشتی مدارس، افزود: رشته بهداشت مدارس از سال 1400 آغاز شده است که در 13 دانشگاه کشور تدریس می شود و تاکنون 2 هزار دانش آموز این رشته را آموزش داده اند. در این رشته تحصیل کرده است.

جباری بیان کرد: این دانش آموزان متولی سلامت و راه اندازی مرکز تغذیه سالم بر اساس دستورالعمل وزارت بهداشت در مدارس، نظارت بر سلامت دانش آموزان و اجرای برنامه های ابلاغی سلامت در مدارس از وظایف آنان است.

وی با اشاره به اینکه سازمان برنامه و بودجه اعتباری را برای توزیع شیر مدارس در سال تحصیلی جدید در نظر نگرفته است، گفت: در صورت عدم پیگیری وزارت آموزش و پرورش این موضوع از رئیس جمهور درخواست تامین اعتبار می شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا