سلامت خانواده

غذاهای مفید برای کاهش چربی شکم

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، افرادی که به دنبال راه هایی برای از بین بردن چربی های شکم و کاهش وزن هستند باید در انتخاب غذا، مواد غذایی سرشار از پروتئین، فیبر و چربی های سالم مانند تخم مرغ، ماهی و گوشت بدون چربی دقت کنند. . نه تنها متابولیسم بدن را تقویت می کند، بلکه چربی شکم را نیز به مرور زمان کاهش می دهد. در ادامه به بررسی غذاهای مفید برای کاهش چربی شکم می پردازیم:

حبوبات

غذاهای غنی از پروتئین و فیبر می توانند در از بین بردن چربی های شکم بسیار موثر باشند و لوبیا، نخود، سویا، بادام زمینی و نخود فرنگی می توانند با هوس ها مبارزه کنند و به شما احساس سیری دهند.

ماست

مصرف منظم ماست می تواند به کاهش چربی شکم کمک کند زیرا منبع خوبی از پروتئین و کلسیم و همچنین پروبیوتیک در نظر گرفته می شود که می تواند سلامت روده را بهبود بخشد، علاوه بر این، مصرف ماست باعث می شود برای مدت طولانی تری احساس سیری کنید و نیازی به مصرف کالری بیشتری نداشته باشید.

سیب

سیب به خصوص سرشار از فیبر است پکتین که می تواند گرسنگی مداوم را مهار کند و شما را برای مدت طولانی تری سیر نگه دارد، همچنین حاوی پلی فنول ها مفید است که می تواند به کاهش چربی کمک کند، آنتی اکسیدان های موجود در آن نیز التهاب را کاهش می دهد و احتمال ابتلا به بیماری های مزمن را کاهش می دهد، نتایج مطالعات نشان می دهد که مصرف سیب کمک قابل توجهی به کاهش چربی دور شکم می کند.

دانه شنبلیله

دانه شنبلیله به کاهش اشتها و بهبود فرآیند متابولیسم کمک می کند، همچنین هضم غذا را بهبود می بخشد و چربی دور شکم را کاهش می دهد، علاوه بر این، مصرف دانه شنبلیله اثر رادیکال های آزاد که به سلامت پوست آسیب می زند را از بین می برد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا