سلامت خانواده

غذاهای مفید برای کاهش فشار خون و خطرات قلبی

یک کارآزمایی بالینی جدید نشان می دهد که مصرف بیشتر میوه ها و سبزیجات می تواند فشار خون را کاهش دهد و سلامت قلب را با کاهش سطح اسید در بدن بهبود بخشد.

به گزارش مهر به نقل از هلث دی نیوز، نتایج این کارآزمایی نشان داد افرادی که دو تا چهار فنجان میوه و سبزیجات را به رژیم غذایی روزانه خود اضافه می کردند، فشار خون کمتری داشتند و خطر ابتلا به بیماری های قلبی را کاهش می دادند و همچنین سلامت کلیه ها را بهبود می بخشیدند. .

منیندر کاهلون، نویسنده ارشد این تحقیق و دانشیار دانشگاه تگزاس در آستین گفت: «این توصیه ما را مبنی بر اینکه میوه‌ها و سبزیجات باید درمان اولیه برای بیماران مبتلا به فشار خون بالا باشد، حمایت می‌کند، زیرا ما هر سه هدف سلامت کلیه را برآورده می‌کنیم.» ما می توانیم با میوه و سبزیجات فشار خون را کاهش دهیم و خطر بیماری های قلبی عروقی را کاهش دهیم.

به گفته محققان، پزشکان ابتدا باید از مردم بخواهند که میوه ها و سبزیجات بیشتری قبل از شروع داروهای فشار خون مصرف کنند.

دونالد وسون، محقق ارشد، دکتر و استاد طب داخلی در دانشگاه تگزاس توضیح داد: «مداخلات غذایی برای مدیریت بیماری مزمن اغلب توصیه نمی‌شوند و حتی کمتر اجرا می‌شوند، زیرا چالش‌های زیادی در وادار کردن بیماران به اجرای آن‌ها وجود دارد». با این حال، آنها موثر هستند و از کلیه و قلب محافظت می کنند.

وسون افزود: «ما باید تلاش‌های خود را افزایش دهیم تا آنها را در مدیریت بیمار بگنجانیم و به‌طور گسترده‌تر، رژیم‌های غذایی سالم را برای جمعیت‌هایی که در معرض خطر بیماری‌های کلیوی و قلبی عروقی هستند قابل دسترس‌تر کنیم».

وسون گفت: «این کارآزمایی بالینی بر اساس مطالعات قبلی انجام شده است که نشان می‌دهد رژیم‌های غذایی سرشار از پروتئین حیوانی باعث افزایش سطح اسید خون و سلامت کلیه‌ها می‌شود، زیرا این اندام بیش از حد کار می‌کند تا این اسیدها را از خون فیلتر کند.» او صدمه می بیند.”

او توضیح داد: «ما فرض کردیم که یکی از راه‌هایی که میوه‌ها و سبزیجات هم برای کلیه‌ها و هم برای قلب سالم هستند، این است که میزان اسید موجود در رژیم غذایی و در نتیجه میزان اسیدی را که کلیه‌ها باید دفع کنند، کاهش می‌دهند.» می دهند.”

برای این کارآزمایی، محققان گروهی متشکل از 153 بیمار مبتلا به فشار خون بالا و سطح اسید خون بسیار بالا را به سه گروه تقسیم کردند.

یک گروه میوه و سبزیجات بیشتری مصرف کردند، گروهی دیگر روزانه دو قرص بی کربنات سدیم مصرف کردند و گروه سوم مراقبت های استاندارد را دنبال کردند.

گروه بی کربنات سدیم از سلامت کلیه بهتری نسبت به گروه کنترل برخوردار بود، اما از مزایای فشار خون و سلامت قلب گروه میوه و سبزیجات برخوردار نبود.

علاوه بر این، افرادی که میوه و سبزیجات بیشتری می‌خوردند، به دوز کمتری از داروهای فشار خون نیاز داشتند.

۴۷۲۳۶

منبع:خبرآنلاین

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا