سلامت خانواده

غذاهای مفید برای درمان تبخال

گزارش کردن اقتصاد آنلاین به گزارش خراسان، همه افرادی که به تبخال مبتلا می شوند علائم رایجی را نشان نمی دهند. تعداد زخم ها، شدت آنها، میزان مسری بودن و مدت زمان ماندن آنها بر روی بدن، همه این موارد به قدرت سیستم ایمنی افراد بستگی دارد.

غذاهای مفید برای درمان تبخال عبارتند از:

1- مواد مغذی اولین قدم برای درمان تبخال افزایش قدرت سیستم ایمنی بدن است. برای این منظور باید از مواد مغذی بیشتری استفاده کنید. با افزودن این مواد به رژیم غذایی خود تا حد امکان از ابتلا به ویروس تبخال جلوگیری خواهید کرد.

2- غذاهای غنی از لیزین | این اسید آمینه از تکثیر ویروس تبخال جلوگیری می کند. حبوبات، ماهی، بوقلمون، مرغ و سبزیجات حاوی لیزین هستند.

3- سبزیجات قرمز و نارنجی این نوع سبزیجات سرشار از آنتی اکسیدان هایی مانند کاروتنوئیدها (موجود در هویج)، بیوفلاونوئیدها و ویتامین C هستند که به از بین بردن جای زخم و تقویت سیستم ایمنی کمک می کنند.

4- ماهی ماهی یکی از مهم ترین منابع امگا 3 برای بدن است که به درمان التهاب و ترمیم بافت ها کمک می کند.

5- پروتئین افرادی که از تبخال رنج می برند برای کوتاه شدن مدت درمان به پروتئین بیشتری نیاز دارند، بنابراین باید از غذاهای غنی از پروتئین مانند ماهی غیر پرورشی، مرغ و گوشت قرمز کم چرب استفاده کنند و در هر وعده 100 گرم پروتئین دریافت کنند. .

6- روی (روی) برای انجام واکنش های شیمیایی که به ترمیم و محافظت از بدن در برابر ویروس ها و عفونت ها کمک می کند، ضروری است. استفاده موضعی روی روی پوست برای درمان تبخال مفید است. البته دریافت روی با مصرف پروتئین نیز می تواند بر روند بهبودی تاثیر بگذارد. غذاهایی مانند جگر، گوشت گاو، آجیل و سبزیجاتی مانند اسفناج سرشار از روی هستند.

تعدادی از غذاها مانند شکر و شکر، غذاهای فرآوری شده، غذاهای اسیدی مانند پرتقال و سرکه باعث افزایش التهاب، تضعیف سیستم ایمنی بدن و افزایش حساسیت پوستی می شوند که بهتر است در زمان ابتلا به تبخال از مصرف آن اجتناب کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا