سلامت خانواده

غذاهای مفید برای بهبود سلامت قلب

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، رژیم غذایی سالم و متعادل می تواند سطح کلسترول را به میزان قابل توجهی کاهش دهد و خطر ابتلا به بیماری های قلبی را کاهش دهد. به عنوان مثال، انواع توت ها مانند توت فرنگی سرشار از آنتی اکسیدان هایی هستند که استرس را کاهش می دهند اکسیداتیو از قلب محافظت می کند، در ادامه به معرفی و بررسی سایر مواد غذایی مفید برای بهبود سلامت قلب می پردازیم:

بذر کتان

دانه کتان سرشار از امگا 3 است که التهاب را کاهش می دهد و سلامت قلب و عروق را بهبود می بخشد. بهتر است این غذا را در صبح مصرف کنید. دانه‌های کتان را از شب قبل در آب خیس کنید، سپس می‌توانید آنها را آسیاب کنید و به اسموتی‌ها یا سالاد اضافه کنید.

بادام

بادام سرشار از چربی های تک غیراشباع، منیزیم و فیبر است که برای قلب مفید است. خیساندن بادام در طول شب و خوردن آن در صبح زود به حفظ انرژی در طول روز کمک می کند. توصیه می شود روزانه شش تا هشت عدد بادام خیسانده مصرف کنید تا از فواید آن برای قلب نبرید.

آووکادو

آووکادو سرشار از چربی های سالم و مفید برای قلب است و قادر است سطح کلسترول را کاهش دهد، می توانید این غذا را به سالاد خود اضافه کنید و از فواید آن لذت ببرید.

سبزیجات برگ سبز

سبزیجات برگ سبز سرشار از ویتامین ها، مواد معدنی و آنتی اکسیدان هایی هستند که از سلامت قلب حمایت می کنند. این غذاها را می توان در کنار وعده های غذایی اصلی مصرف کرد. می توانید سبزیجات برگ سبز را با ادویه هایی مانند زردچوبه و فلفل سیاه بخارپز کنید تا بهتر جذب غذا شود.

گردو

گردو سرشار از اسیدهای چرب امگا 3 است که برای کاهش التهاب و حمایت از سلامت قلب مفید است، مصرف چند عدد گردو در طول روز به عنوان میان وعده به جذب مواد مغذی مفید کمک می کند.

دانه کوه

دانه کوه مانند دانه کتان، سرشار از امگا 3 و فیبر است که با کاهش فشار خون و کلسترول به بهبود سلامت قلب کمک می کند. کوه به اسموتی یا یک سالاد اضافه کنید و از فواید آن لذت ببرید.

عدس

عدس سرشار از فیبر است و برای سلامت قلب بسیار مفید است، سوپ عدس با سبزیجات فصل یک غذا است. مقوی و آن را برای قلب نافع دانسته اند.

شکلات تلخ

به دلیل داشتن شکلات تلخ فلاونوئیدها به میزان زیادی گردش خون و سلامت قلب را بهبود می بخشد، یک تکه کوچک شکلات تلخ در بعد از ظهر ایده آل است زیرا به کاهش هوس کمک می کند و از سلامت قلب حمایت می کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا