سلامت خانواده

غذاهای غنی از فلاونوئیدها خطر ابتلا به دیابت نوع 2 را کاهش می دهند – خبرگزاری مهر اخبار ایران و جهان

سلامت جو به نقل از پزشکی طبق گزارش سازمان بهداشت جهانی، این نوع دیابت یک نگرانی رو به رشد برای سلامت عمومی است که بیش از 400 میلیون نفر در سراسر جهان را تحت تاثیر قرار می دهد و سالانه باعث مرگ بیش از 1 میلیون نفر می شود.

محققان داده های 113097 شرکت کننده در انگلستان را تجزیه و تحلیل کردند و دریافتند که رژیم غذایی سرشار از فلاونوئیدهابه خصوص از غذاهایی مانند انواع توت ها، سیب و چای، با بهبود حساسیت به انسولین و کاهش خطر دیابت مرتبط است.

اتخاذ یک رژیم غذایی غنی از غذاهای گیاهی در حال حاضر برای کاهش خطر ابتلا به دیابت نوع 2 شناخته شده است.

فلاونوئیدهاگروهی از ترکیبات پلی فنیلبه شش زیر گروه اصلی تقسیم می شوند: فلاونون می بینم، فلون می بینم، فلوان -3- مورد اول: فلاونول می بینم، آنتوسیانین می بینم و ایزوفلاون می بینم.

شواهدی وجود دارد که مصرف بالاتر را نشان می دهد فلاونوئیدها ممکن است منجر به حساسیت بیشتر به انسولین و بهبود پروفایل چربی خون شود.

دريافت كردن فلاونوئید شرکت کنندگان از طریق دو یا چند نظرسنجی رژیم غذایی 24 ساعته مورد ارزیابی قرار گرفتند.

10 غذای غنی از فلاونوئید آنها بر اساس میانگین مصرف روزانه انتخاب شدند. نمره طعم دهنده (FDS) با جمع وعده های این ده غذا محاسبه شد.

این مطالعه نشان داد که مصرف بیشتر غذاهای غنی از فلاونوئید در میان شرکت کنندگان زن، افراد مسن، افرادی که فعالیت بدنی داشتند و افرادی با سطح تحصیلات بالاتر شایع تر بود.

نتایج نشان داد که نمره بالاتر است طعم دهنده (FDS) – معادل مصرف 6 وعده غذای غنی فلاونوئید در روز – با 28٪ کمتر خطر ابتلا به دیابت نوع 2 در مقایسه با FDS کمتر از یک وعده در روز مرتبط است.

این مطالعه نشان داد که هر وعده اضافی روزانه از غذاهای غنی از فلاونوئید خطر ابتلا به دیابت را تا 6 درصد کاهش می دهد، 4 وعده چای سیاه یا سبز در روز با کاهش 21 درصدی خطر مرتبط است و 1 وعده توت در روز خطر ابتلا به دیابت را تا 15 درصد کاهش می دهد و یک وعده سیب. در روز با 12 درصد خطر کمتر همراه بود.

یافته ها نشان می دهد که رژیم غذایی سرشار از فلاونوئید بر مدیریت وزن، متابولیسم گلوکز، التهاب، عملکرد کلیه و کبد تأثیر مثبت می گذارد و به کاهش خطر ابتلا به دیابت نوع 2 کمک می کند.

فلاونوئیدهابخصوص آنتوسیانین می بینم، فلوان -3- اولین آنها W فلاونول می بینمافزایش ترشح و سیگنال دهی انسولین و بهبود انتقال و متابولیسم گلوکز.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا