سلامت خانواده

غذاهایی که کودکان نباید مصرف کنند

به گزارش خبرآنلاین، ریم مظهریون در خصوص اضافه وزن کودکان در کشور گفت: متاسفانه آمار چاقی در کودکان رو به افزایش است و بیماری هایی مانند دیابت نوع 2 و کبد چرب که بیشتر در سنین بزرگسالی بروز می کند، در بین کودکان و نوجوانان رایج شده است و تعداد مبتلایان به این نوع بیماری در سنین پایین رو به افزایش است.

پانا در خبری نوشت: این عضو انجمن تغذیه ایران با بیان اینکه 13 نوع سرطان ارتباط تنگاتنگی با چاقی و اضافه وزن دارد، گفت: کم تحرکی، عدم تشویق بزرگسالان به ورزش و استفاده از بازی های رایانه ای باعث افزایش چاقی در کودکان شده است. ، که موضوع بسیار نگران کننده ای است.

وی با اشاره به موضوع تغذیه کودکان و ارتباط مستقیم آن با چاقی گفت: کودکان از دو جهت تغذیه نامناسب دارند، یکی تغذیه ای که والدین به آنها می دهند و دوم تغذیه ای که از بوفه مدرسه می گیرند، اولی مورد شامل آب میوه های صنعتی، شیر کاکائو و انواع کیک و کلوچه، شیرینی و شکلات و مورد دوم نیز شامل انواع ساندویچ های ناسالم می باشد.

این متخصص تغذیه با تاکید بر اینکه غذاهایی که برای کودکان در نظر گرفته می شود باید ارزش غذایی داشته باشد، گفت: غذاهایی که سرشار از کربوهیدرات و چربی هستند نباید توسط کودکان مصرف شود زیرا این کار ذائقه کودکان را خراب کرده و آنها را به خوردن چربی ها و کربوهیدرات ها افزایش می دهد. “

مظهریون افزود: وقتی در سبد غذایی کودک غذای ناسالم وجود دارد و کم تحرکی را نیز به این موضوع اضافه می کنیم، نتیجه آن رشد روزافزون چاقی در بین کودکان است که موضوعی فوق العاده خطرناک است و سلامت آنها را تهدید می کند.

۲۳۳۲۱۷

منبع:خبرآنلاین

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا