سلامت خانواده

غذاهایی که طول عمر را افزایش می دهند

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، تغییرات آب و هوایی و خستگی روزانه ناشی از افزایش سن خطر ابتلا به عفونت ها و بیماری ها را افزایش می دهد، با افزایش سن، سیستم ایمنی بدن ضعیف می شود و فرد در معرض سرماخوردگی، آنفولانزا و سایر بیماری ها قرار می گیرد، بنابراین توصیه می شود که افراد برای محافظت از بدن در برابر عفونت ها و بیماری ها غذاهایی با خواص آنتی اکسیدانی قوی و ضد التهابی را به رژیم غذایی خود اضافه می کنند. در ادامه به بررسی غذاهایی می پردازیم که طول عمر را افزایش می دهند:

بادام

بادام سرشار از مواد مغذی مانند ویتامین E، فولات، مس و منیزیم است که می تواند سیستم ایمنی بدن را به میزان قابل توجهی تقویت کند، همچنین متخصصان توصیه می کنند بادام را در برنامه غذایی روزانه افراد قرار دهند، زیرا حاوی منیزیم است و برای سلامتی و افزایش طول عمر مفید است. .

زنجبیل

زنجبیل که به دلیل خواص ضد التهابی و آنتی اکسیدانی خود شناخته شده است، با کاهش خطر عفونت و حمایت از دفاع طبیعی بدن، به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک می کند، از جمله زنجبیل در وعده های غذایی یک راه عالی برای تقویت سیستم ایمنی است.

زردچوبه

زردچوبه که در تهیه غذا بسیار مورد استفاده قرار می گیرد، حاوی کورکومین است که به دلیل اثرات ضد التهابی و آنتی اکسیدانی قوی آن شناخته شده است، مصرف این ماده غذایی باعث تقویت سیستم ایمنی بدن و کاهش خطر ابتلا به عفونت می شود.

ماست

ماست سرشار از پروبیوتیک که از سلامت روده حمایت می کند و سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند، مصرف منظم ماست می تواند به حفظ تعادل باکتری های روده کمک کند و برای تقویت سیستم ایمنی بدن ضروری است. بهترین زمان برای مصرف ماست صبح یا بعد از ظهر است، زمانی که سیستم گوارش به طور کلی فعال تر است و امکان جذب بهینه مواد مغذی، به ویژه پروبیوتیک های مفید را فراهم می کند.

لیمو

لیمو سرشار از ویتامین C است که به تقویت سیستم ایمنی، مبارزه با رادیکال های آزاد و حمایت از بدن در برابر عفونت ها کمک می کند، بنابراین توصیه می شود برای بهره مندی از مزایای آن، لیمو را به رژیم غذایی خود اضافه کنید.

سیر

سیر که به دلیل توانایی آن در تقویت سیستم ایمنی و مبارزه با بیماری های فصلی شناخته شده است، خواصی نیز دارد. ضد میکروبی و یک آنتی اکسیدان قوی است که می تواند به تقویت سیستم ایمنی و مبارزه با عفونت ها کمک کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا