سلامت خانواده

غذاهایی که این روزها نباید بخورید

به گزارش خبرنگار همشهری آنلاین، از دیدگاه متخصصان طب سنتی توجه به تعادل مزاج بدن در روزهای گرم سال و تابستان بسیار مهم است. تابستان در طب سنتی ایران دارای مزاج گرم و خشک است. بنابراین تا حد امکان باید از مصرف غذاها و نوشیدنی هایی که دمای بدن را افزایش داده و باعث خشکی پوست می شوند خودداری کنید.

مصرف غذاها و نوشیدنی های گرم و خشک در تابستان و روزهای گرم سال می تواند اثرات منفی بر سلامت و تعادل مزاج بدن داشته باشد. افزایش گرما و خشکی پوست، تعریق زیاد، اختلالات گوارشی، تشنگی مداوم، مشکلات پوستی، خواب ناآرام و بی کیفیت و افزایش احتمال ابتلا به بیماری های قلبی بخشی از پیامدهای عدم رعایت تغذیه در فصل گرما است.

چه بخوریم، چه نخوریم؟

در این گزارش به معرفی انواع غذاهایی پرداخته ایم که در فصل گرما بهتر است نخورید یا کمتر مصرف کنید.

غذاهای گرم و خشک: مصرف زیاد گوشت قرمز به دلیل مزاج گرم و خشک می تواند باعث افزایش گرما و خشکی بدن شود. همچنین غذاهای سرخ شده مانند سیب زمینی سرخ شده، فلافل و … به دلیل طبع گرم توصیه نمی شود. تخم مرغ و املت نیمرو تخم مرغ و املت نیمرو به دلیل مزاج گرم و خشک باید کمتر مصرف شود.

ادویه های تند و چاشنی های تند: مصرف ادویه های تند مانند فلفل، زنجبیل، دارچین، زعفران و سس های تند می تواند حرارت بدن را افزایش دهد. مصرف زیاد شیرینی ها و دسرها به خصوص آنهایی که قند زیادی دارند نیز می تواند حرارت بدن را افزایش دهد. حتی مصرف شکلات، عسل و کشمش نیز باید محدود شود یا کمتر مصرف شود. خیلی ها دوست دارند صبحانه عسل بخورند، آن را در فنجان بریزند و بنوشند، اما باید بدانیم که عسل طبع گرم و خشکی دارد و مصرف آن در فصل تابستان که فصل گرم و خشک است باعث کاهش عسل می شود. گرما و خشکی بدن برای افزایش

شربت و نوشیدنی های صنعتی شیرین طبیعت گرمی هم دارند و بهتر است از آنها دوری کنید. همچنین غذاهایی مانند سبزیجات تند مانند سیر، پیاز، تره، نعناع، ​​شاهی و شوید که طبع گرمی دارند مناسب نبوده و مصرف آنها در روزهای گرم سال توصیه نمی شود.

نوشیدنی های گرم: مصرف زیاد چای و قهوه به دلیل طبع گرم و خشکی که دارند باعث افزایش گرما و خشکی بدن می شود. همچنین الکل به شدت گرم و خشک است و مصرف آن در تابستان مشکلات زیادی را ایجاد می کند.

۲۳۳۲۳۳

منبع:خبرآنلاین

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا