اخبار سلامت

عین اللهی در ژنو: سیستم بهداشتی فلسطین زیر آتش است

به گزارش گروه اجتماعی سلامت جو ، بهرام عین اللهی; وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشورمان در نشست بررسی وضعیت سلامت در سرزمین های اشغالی فلسطین که در هفتاد و هفتمین اجلاس مجمع جهانی بهداشت در ژنو برگزار شد، از تلاش های مستمر سازمان بهداشت جهانی قدردانی کرد. مجمع و مدیرکل سازمان جهانی بهداشت برای بهبود شرایط بهداشتی در فلسطین تصریح کرد: گزارش اخیر سازمان بهداشت جهانی در ماه می 2024 نشان داد که به وضعیت وخیم بهداشتی کنونی غزه رسیدگی نمی شود.

وزیر بهداشت با بیان اینکه نظام سلامت در فلسطین اشغالی زیر آتش است و همه ابعاد زندگی و سلامت مردم مظلوم این منطقه را تحت تاثیر قرار داده است، با انتقاد از عملیات نظامی رژیم جعلی و آپارتاید صهیونیستی، این اقدامات را فجیع خواند. نقض قوانین بین المللی و حقوق بشر. انسانیت را می شناخت.

عین اللهی تاکید کرد: جنایات رژیم صهیونیستی جنایات جنگی، جنایت علیه بشریت، نسل کشی، نوزاد کشی، پاکسازی قومی و آوارگی اجباری است و نشان دهنده مهجوریت مطلق این رژیم جعلی در ارتکاب جنایت است.

وزیر بهداشت با اشاره به ناکامی جامعه جهانی به ویژه شورای امنیت در پایان دادن به اشغال غیرقانونی و وحشیگری رژیم تحمیلی بر مردم فلسطین، یادآور شد: در مرحله ای از تاریخ هستیم که زندگی مظلومان و بی گناهان در آن زندگی می کنند. مردم همچنان به پایان می رسند. سکوت و عدم اقدام عملی جامعه جهانی چراغ سبزی برای ادامه این جنایات است.

عین اللهی با تاکید بر اینکه در شرایط وخیم بهداشتی مردم بی دفاع غزه، بهبود نظام سلامت بدون کمک های فوری بین المللی امکان پذیر نیست. ادامه وضعیت فعلی آسیب پذیری مردم آن منطقه را افزایش می دهد. متأسفانه راه کمک رسانی و حمایت از مردم مظلوم فلسطین مسدود شده و گروه های آسیب پذیر اعم از بیماران، کودکان، زنان و معلولان در معرض خطر شدید قرار گرفته اند.

وزیر بهداشت تصریح کرد: جامعه جهانی باید برای رفع نیازهای اساسی و ضروری جمعیت آسیب دیده غزه و فلسطین، کمک های لازم را برای کاهش آلام مردم این کشور و همچنین هموارسازی اقدامات حمایتی ملموس انجام دهد. راه پایان دادن به نسل کشی

وزیر بهداشت تاکید کرد: جنایات رژیم اشغالگر قدس علیه بشریت و نقض فاحش حقوق بشر که همگی مغایر با اهداف و اصول سازمان جهانی بهداشت است باید به وضوح محکوم شود.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا