اخبار سلامت

عین اللهی در پاسخ به تسنیم: مردم در روزهای پایانی سال اعمال جراحی زیبایی انجام ندهند

به گزارش خبرنگار اجتماعی سلامت جو ، بهرام عین اللهی امروز در نشست خبری طرح سلامت نوروزی در پاسخ به این سوال خبرنگار تسنیم مبنی بر اینکه همه ساله در آستانه تعطیلات نوروزی شاهد افزایش جراحی های زیبایی هستیم. و در این راستا برخی از پزشکان تعرفه کمتری دریافت می کنند و تبلیغات مردم را به انجام این جراحی ها تشویق می کنند، وزارت بهداشت چگونه بر این موضوع نظارت دارد؟ وی بیان کرد: توصیه می کنیم بسیاری از افراد در نزدیکی عید نوروز عمل جراحی انجام ندهند زیرا هر عمل یک قسمت درمان و عمل و یک مرحله مراقبت بعد از عمل دارد. طبق قانون پیگیری بعد از عمل باید توسط جراح انجام شود و توصیه ما این است که عمل هایی که نیاز به پیگیری دارد در نزدیکی تعطیلات انجام نشود. اعمال زیبایی نیز یکی از این اعمال است.

وی افزود: بر اساس اعلام وزارت بهداشت، هر پزشکی می تواند آنچه را که در مواد آموزشی درج شده انجام دهد. به عنوان مثال، یک جراح چشم یک برنامه درمانی مشخص دارد و باید روش های جراحی را ارائه دهد که در تخصص او و در برنامه درسی او هستند.

عین اللهی با بیان اینکه بسیاری از این عمل های زیبایی ممکن است عوارضی به همراه داشته باشد، ادامه داد: اگر فردی برخلاف تحصیلات و تخصص خود عملی انجام دهد باید پاسخگوی مراجع قانونی باشد و پزشکی قانونی و نظام پزشکی به جرایم پزشکی رسیدگی و حکم صادر می کند.

وزیر بهداشت گفت: اخیراً شورای عالی انقلاب فرهنگی نیز یک ماده واحده را تصویب کرد که بر عهده وزارت بهداشت است که برای مراکز آموزشی دانشکده‌های علوم پزشکی و فعالیت‌های حرفه‌ای آن‌ها و آن‌هایی که فعالیت حرفه‌ای آن‌ها انجام می‌شود، تأییدیه صادر کند. نداشتن گواهی تایید شده از سوی وزارت بهداشت مغایرت دارد. و بازپرسان ما آن را به مراجع قانونی ارجاع خواهند داد.

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا