سلامت خانواده

عکس و فیلم چشم پزشکان کشور – خبرگزاری مهر ایران و جهان

به گزارش خبرگزاری مهر، صهبا فکری، دبیر جشنواره سالانه فیلم و عکس کنگره چشم پزشکی گفت: بیش از 100 اثر از سراسر کشور به دبیرخانه جشنواره عکس و فیلم ارسال شد که نسبت به دوره های قبل رقم قابل توجهی است و خوشحالم که با فراخوان فیلم و عکس در سایت کنگره، این بخش با استقبال خوبی مواجه شد.

وی افزود: جشنواره فیلم و عکس همواره یکی از بخش های مهیج و جذاب برای شرکت کنندگان بوده است و کنگره امسال با استقبال بی نظیری مواجه شد به طوری که یک رکورد تاریخی را به ثبت رسانده است.

فکری تصریح کرد: شرایط ارسال عکس و فیلم برای شرکت در جشنواره به اطلاع همکاران می رسد و علاقه مندان مهلت دارند تا به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند.

وی ادامه داد: شاخص هایی که بر اساس آن فیلم و عکس ها توسط داوران ارزیابی شد عبارتند از: فیلم یا عکس های ارسالی چقدر آموزشی است، چقدر نوآوری و خلاقیت در فیلم و عکس وجود دارد، ایده به کار رفته در آنها چقدر کاربردی است. . این است که از چند روش دیگر مانند انیمیشن یا اینکه آیا فیلم صداگذاری شده و توضیحاتی دارد یا خیر استفاده می شود و داوران بر اساس آن آثار را ارزیابی می کنند.

فکری ادامه داد: در مرحله اول فیلم و عکس ارسالی در قالب 5 گروه فوق تخصصی چشم پزشکی شامل قرنیه و بخش قدامی، شبکیه، Uvity، گلوکوم و استرابیسم و آکولوپلاستی به عبارت دیگر هر یک از عکس ها و فیلم ها در قالب های خاصی قرار می گیرند. وقتی همکاران آثار خود را به دبیرخانه جشنواره ارسال می کنند، مشخص می کنند که اثر مربوط به کدام گروه فوق تخصصی چشم پزشکی است.

وی افزود: برای هر گروه چهار داور انتخاب شدند که این افراد به صورت آنلاین به شاخص های ارزیابی دسترسی دارند و بر اساس آن آثار دریافتی را ارزیابی می کنند.

فخری تصریح کرد: اگر عکس یا فیلمی بتواند حداقل 50 درصد از شاخص ها و امتیازات را در ارزیابی داوران کسب کند، برای ارائه در کنگره انتخاب می شود. همچنین در طول برگزاری کنگره عکس هایی که انتخاب شده و نمره قابل قبولی کسب کرده اند بر روی مانیتور نمایش داده می شود تا تمامی شرکت کنندگان امکان استفاده از آنها را داشته باشند.

وی افزود: ویژه برنامه ای به مدت 90 دقیقه به نمایش فیلم های منتخب همراه با توضیحات مختصر تهیه کنندگان آنها در روز پنجشنبه 19 آبان ماه اختصاص یافته است.

فخری گفت: به سه عکس منتخب و سه فیلم برگزیده که در مرحله داوری بیشترین امتیاز را کسب کرده باشند هدایای ارزنده ای از سوی انجمن اهدا خواهد شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا