سلامت خانواده

عوارض کمبود آهن برای کودکان چیست/بهترین سن برای استفاده از قطره آهن – خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرگزاری مهر، امیرحسین حسینی با اشاره به اینکه 4 تا 6 ماهگی سن مناسب برای استفاده از قطره آهن در نوزادان است، اظهار داشت: در برخی موارد استثناهایی برای استفاده زودتر از قطره آهن به ویژه در نوزادان نارس وجود دارد.

وی افزود: معمولا شیرخوارانی که کم خون نیستند به ازای هر کیلوگرم وزن بدن دو تا چهار میلی گرم آهن نیاز دارند. ضرابخانه نیاز دارند

حسینی درباره نوزادان مبتلا به کم خونی گفت: در این نوزادان مصرف 4 تا 6 میلی گرم قطره به ازای هر کیلوگرم وزن طبق نظر پزشک متخصص ضروری است.

یکی از اعضای هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تصریح کرد: اگر قطره آهن برای نوزادان استفاده نشود، اولین اتفاقی که می افتد کاهش ذخایر آهن یا کم خونی است.

وی با اشاره به اینکه کم خونی عوارض زیادی برای کودکان دارد، افزود: بی قراری، عصبی بودن نوزاد، بی حالی و اختلال در تغذیه از جمله این عوارض است.

به گفته این فوق تخصص گوارش کودکان، کمبود آهن در درازمدت اثرات مخربی بر ضریب هوشی و رشد مغز افراد دارد.

حسینی تاکید کرد: مصرف آهن برای کودکان به ویژه کودکان زیر دو سال ضروری است.

وی با بیان اینکه انواع گوشت قرمز سرشار از آهن است، ادامه داد: جگر، انواع گوشت قرمز، سبزیجات برگ سبز، لوبیا و عدس دارای مقادیر بالایی آهن هستند.

حسینی تاکید کرد: گوشت قرمز بیشترین میزان آهن را دارد.

وی با اشاره به اینکه آهن موجود در گیاهان متفاوت است، افزود: جذب آهن گوشت قرمز بسیار بالاست در حالی که آهن آن بیشتر از منابع گیاهی است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا